מבזקיםפוליטי / מדיני

תורחב הזכאות לדמי לידה גם למי שעבדה רק שישה חודשים לפני היום הקובע

ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעת החוק המרחיבה את הזכאות לדמי לידה גם למי שעבדה רק שישה חודשים לפני היום הקובע. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) הדגישה כי החוק החדש הוא בשורה חשובה לאימהות צעירות בעולם של תעסוקה דינמית ומשתנה.

אימאן ח'טיב יאסין (רע"מ) מיוזמות החוק, הסבירה כי חוק הביטוח הלאומי קובע כי אישה זכאית לדמי לידה מלאים לתקופה של 15 שבועות, אם עבדה ושולמו בעדה דמי ביטוח עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הקובע. ואולם, מבוטחת שעבדה בין 6 ל-9 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו ליום הקובע, אינה זכאית לדמי לידה מלאים אלא עבור 8 שבועות בלבד. לדבריה, מצב זה פוגע בנשים אשר לא הספיקו לעבוד את מספר החודשים הנדרש לפני הלידה, בפרט במציאות בה קיים קושי לנשים למצוא עבודה ולהשתלב בשוק העבודה, במיוחד בגילאים בהם רוב הנשים נכנסות להריון.

כאמור, היות שהריון אינו בהכרח דבר מתוכנן, ועל כן ישנו גם קושי לתכננו מול מציאת עבודה והשלמת החודשים הנדרשים לפני ההיריון, מציע החוק החדש לאפשר לנשים שעבדו בין 6 ל-9 חודשים לפני הלידה לקבל דמי לידה עבור שבוע נוסף, כדי לצמצם את הפגיעה בהן ובילדיהן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דניאל בלנגה, רכז הביטוח הלאומי באגף התקציבים העריך כי עלות החוק החדש הוא 6-4 מיליון ₪, ולכן האוצר איננו מתנגד לחוק. נציגי משרד המשפטים והביטוח הלאומי תמכו אף הם בחוק.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button