חדשות הארץמבזקים

סערה סביב תליית דגל אש"ף מעל נתיבי איילון: "להסיר את החרפה הזאת עוד היום"

ארגון "מחזקים" תלה היום (רביעי) שלט ענק של דגל אש"ף לצד דגל ישראל תחת הכיתוב "נועדנו לחיות יחד" סמוך לנתיבי איילון ברמת גן. הדגל נתלה במחאה על הגשת הצעת החוק של ח"כ אלי כהן (ליכוד) שיאסור על הנפת דגלי אש"ף במוסדות חינוך, זאת בעקבות הפגנות יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, בה הונפו דגלי אש"ף.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "על פי המוצע בתיקון חקיקה זה, התקהלות אסורה היא גם כזו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלשתינית בפומבי בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה."

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, טען בפוסט בפייסבוק כי, "חברת הפרסום החליטה לתלות את שלט המחלוקת. לפי גורמי בטחון מקצועיים יש חשש לא קונקרטי לסדר הציבורי ולבטיחות הבניין והסביבה ולכן עד להערכת מצב נוספת הבניין נדרש להציב שומר מסביב לשעון על השלט. אם השלט ישאר שם הוא לא ישאר שם לבד ומסביבו העיריה תתלה דגלי ענק של מדינת ישראל ודגלי הצדעה לצה"ל, לשב"כ, למשטרת ישראל ולמשמר הגבול".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף כי "בדיקה משפטית העלתה שלאור הנחיות היועמ"ש ופסיקות בג"צ השלט חוקי לגמרי ומוגן בגבולות חופש הביטוי, אך עדיין הוא פוגע ברגשות של לא מעט תושבים וכן מאפשר לגורמים קיצוניים פתח ללבות יצרים למרות המסר החיובי שבראשו הקורא לדו קיום. דגלי ישראל שבתמונה הם לא הדגלים אותם תוסיף העיריה אלא חלק מאלפי דגלים שקישטו את העיר ביום העצמאות ואותם החלטנו עוד לפני פרשת השלט להותיר על כנם מתנוססים בגאווה כל השנה. עם ישראל חי עם יד מושטת לשלום תמיד ולכל דו קיום".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "תחת ממשלת ההונאה והחולשה של בנט-לפיד-רע"מ והמשותפת, ואחרי הסתה בלתי פוסקת של אבו מאזן בחודשים האחרונים, דגל אש"ף מונף היום בענק באיילון. הליכוד דורש מראש עיריית רמת גן כרמל שאמה לפעול מיד כדי להסיר את החרפה הזאת עוד היום. הליכוד ימשיך לפעול בכל דרך כדי להחליף במהירות את ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה בתומכי טרור בממשלה לאומית חזקה".

צילום מסך. פייסבוק בנימין נתניהו

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו מסר: "כרמל שאמה היה מוכרח לאסור את הצבת דגל האויב על מתחם הבורסה. לא רק שמדובר במהלך שמעודד את מי שרוצים בחיסולנו ונותן להם כוח, הנפת דגל אש"ף בהיקף כזה מייצרת בצדק אווירה של טרור וחשש בקרב התושבים. ירדנו מהפסים".

ח"כ מירי רגב (ליכוד) כתבה בפייסבוק: "אני קוראת לתושבי רמת גן, לצאת עם דגלי מדינת ישראל ולצבוע את העיר בכחול לבן. לא נשתוק ולא נוריד את הראש בפני שום קמפיין או תעמולה. מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, בירתה ירושלים המאוחדת. לה דגל אחד – כחול לבן. המנון אחד – התקווה. סמל אחד – המנורה. שפה רשמית – עברית. שום ספין, קמפיין תעמולה לא ישנה מציאות זאת. אני קוראת לחברי כרמל שאמה הכהן להסיר את הדגל הפלסטיני במיידי."

ח״כ קטי שטרית (הליכוד) הגיבה: "רק בממשלה ישראלית פלסטינית אפשר לראות מראות הזויים כאלה. ‏דגל אש״ף מבטא את הביטוי לחסל את מדינת ישראל. ‏את הנורמליזציה שבהנפת דגל הטרור הזה צריך לגדוע לתמיד!"

ביום שני שאמה הכהן פרסם פוסט שעורר סערה בחשבון הפייסבוק שלו. בפוסט, העלה ראש העיר סקר בנוגע לשלט חוצות שביקשה חברה פרטית לפרסם ברמת גן וכתב "הצביעו האם שלט חוצות הזה יפגע ברגשות שלכם?", כאשר השלט מורכב מדגלי ישראל ואש"ף כשהם זה לצד זה ומעל הכיתוב "נועדנו לחיות יחד", בעברית ובערבית. שאמה הכהן העלה את תמונות הדגלים ובסיום הפוסט שאל את הגולשים אם הם בעד או נגד.

הפוסט זכה לתהודה גדולה וחלק מהגולשים אף זעמו על דרך ההצבעה ולפיה כתב ראש העיר בהצבעה, כי מי שבעד איסור תליית השלט יצביע ב"לב" (❤️ – כלומר נגד תליית השלט) ומי שבעד מתן אישור לתלייתו יצביע בסמיילי כועס (😡 – כלומר בעד תליית השלט). ראש העיר אף כתב בהסבר לפרסום הסקר כי "יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום."

אחד הגולשים התרעם והגיב בכעס לראש העיר על בחירתו בסמלים הספציפיים האלו: "בחיאת כרמל, אימוג'י כועס אמור לסמל דו-קיום ושלום??? יש לך את זה ביותר הנדוס תודעה והשפעה על התוצאות? חבל שגם אתה – במקום להיות מנהיג מחבר, מאחד ומרגיע את הרוחות הופך להיות מנהיג מפריד ומפלג. ובעניין הסקר – אני בעד." כתב הגולש גדי פרסבורגר.

מנגד, היו מספר גולשים שהתרעמו דווקא על האפשרות שראש עיריית רמת גן בכלל העלה את האפשרות לשלט חוצות מהסוג הזה. גולש נוסף, דביר בר כתב: "איזה סקר מוטה זה כשאחת האופציות מסומנת מלכתחילה באימוגי כועס. מי ירצה להצביע ככה??? כנראה שאתה לא באמת רוצה את האופציה הזו. סקר אובייקטיבי זה לא".

צילום: פייסבוק כרמל שאמה הכהן

Back to top button