כלכלהמבזקים

ועדת הכלכלה אישרה: נאסר שיט ברדיוס של 1,500 מטר מאסדת כריש

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (רביעי) את בקשת משרד התחבורה להתקין הוראות שעת חירום העוסקות בפיקוח על כלי שיט, על מנת לקבוע איסור שיט ברדיוס של 1,500 מטרים ממרכז אסדת כריש.

את הישיבה פתח היו"ר ביטון כשהזכיר כי הגז הטבעי הוא נכס לישראל, וכי אנחנו לקראת תחילת פעילותה של אסדת כריש. הוא הוסיף כי כמו בטיפול באסדות הקודמות, הוועדה מתבקשת לאשר כללים לאיסור שיט מסיבות בטיחותיות במרחק סביר מהאסדה.

היועצת המשפטית של רשות הספנות והנמלים, עו"ד בילי בירון, ציינה כי בפני שרת התחבורה הונחו חוות שעת של חיל הים ומשרד האנרגיה, הדורשות את קביעת האיסור. ראש מדור אופרטיבי בענף דין בין לאומי, רב-סרן מתן מחבר, הסביר כיצד נקבע המרחק מהאסדה, ואמר כי הוא נמדד מהמקום שבו שרשראות העוגנים עלולים לסכן כלי שיט. לדבריו, מדובר במרחק של קילומטר ממרכז האסדה, והדין הבינלאומי מתיר להוסיף לכך עוד 500 מטר – וכך נקבע הרדיוס של 1,500 מטרים ממרכז האסדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהוראה נקבע עוד, כי האיסורים לא יחולו על צה"ל, המשטרה, מפקח על הגנת הסביבה, פקח שמורות טבע, בעל זכות נפט או מי שנותן לו שירותים – בכפוף לתיאום מראש עם מפקד חיל הים או מי שהוא הסמיך לכך ובתנאים עליהם יורה קצין מוסמך.

ספינת חיל הים בים התיכון. צילום: משה מילנר, לע"מ

Back to top button