מבזקיםמשפטי/פלילי

"המשטרה עיכבה קטין שכל חטאו היה שהתהלך בעיר הבירה עם דגל ישראל"

בשבת האחרונה צעד הנער והעיתונאי העצמאי ידידיה אפשטיין סמוך לשער שכם כשהוא אוחז דגל ישראל. שוטר שהיה במקום עיכב את אפשטיין בחשד להפרעה לשוטר ובחשד להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. הוא עוכב בתחנה שעות ארוכות והורחק מהעיר העתיקה בירושלים ל-15 יום. בארגון 'חוננו' נטען כי הנער עוכב "ללא כל התגרות מצדו של אפשטיין".

עו"ד דניאל שימשילשוילי שייצג את אפשטיין מטעם ארגון חוננו הגיש ערר על החלטת קצין החקירות להרחיקו מהעיר העתיקה, בו טען כי ההחלטה אינה מידתית, מגבילה את חופש התנועה והפולחן של אפשטיין ופוגעת בזכויות בסיסיות – "כל זאת על רקע חשדות ערטילאיים ותוך הפרת הוראת החוק".

העיכוב של העיתונאי אפשטיין

בערר נטען כי "התנהלות המשטרה באירוע הייתה שלא כחוק: אפשטיין, שהנו קטין, עוכב בניגוד לחוק ולאחר שלא ביצע שום עבירה אשר הצדיקה את עיכובו. בתחנה עבר אפשטיין חיפוש פולשני תוך שהפציר בשוטר פעם אחר פעם כי יבצע את החיפוש במקום מצולם, אולם השוטר בתגובה בעט בו כמה פעמים. קצין אשר נכח במקום התערב ועצר את התקיפה, אך השוטר סירב למסור את שמו". "בנוסף", ציין עורך הדין כי "לא ברורה הדחיפות בחקירת הקטין בשעות הלילה, בניגוד לחוק ולאחר שעוכב קרוב לשש שעות בתחנה, הרבה מעבר לזמן הקבוע בחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, התייחס עורך הדין למקצועו של אפשטיין: "אפשטיין הינו כתב חדשות, ומעבר לרצונו לצעוד ביום ירושלים יחד עם עם ישראל ולממש את זכותו, הרי שהרחקתו מהעיר העתיקה מהווה אף פגיעה בלתי מידתית בחופש עיסוקו, כל זאת ללא בסיס חוקי".

העיכוב של העיתונאי אפשטיין

עו"ד שימשילשוילי, המייצג את אפשטיין מטעם ארגון חוננו, הגיב על החלטת הקצין ועל הגשת הערר: "אמש בחרה משטרת ישראל לעכב קטין שכל חטאו היה שהתהלך בעיר הבירה עם דגל ישראל. הקטין קיבל יחס מחפיר משוטר שערך עליו חיפוש בניגוד לחוק תוך שהפליא בו את מכותיו וסרב למסור את שמו. המשטרה הגדילה לעשות ולאחר שיעכבה את הקטין למשך כ-6 שעות בניגוד לחוק, הרחיקה אותו מהעיר העתיקה ועל החלטה זו הגשנו ערר. כולי תקווה כי בית המשפט לא יתן יד להתנהלות השערורייתית ויקבל את טענותינו. אנו נפעל למיצוי מלוא חומרת הדין בכלים המשפטיים העומדים לרשותנו, על מנת שמקרים מסוג זה לא יחזרו על עצמם", סיכם.

Back to top button