צרכנות

כיצד הפכה עדי אשכנזי לאחת הנשים החזקות בסטנדאפ בישראל

 

עולם הסטנדאפ, בעיקר בישראל, נחשב במשך שנים בעיקר לתחום גברי. כמו בכל סוגיית ביצה-תרנגולת טובה, לא ברור האם הדעה הקדומה שנשים לא מצחיקות גרמה למיעוט הנשים בתחום או שזהו הגורם לתפיסה הזו. בדבר אחד אין ספק – בשנים האחרונות סטנדאפיסטיות מוכשרות הופכות את הדעה הזו להיסטוריה.

לצד יוצרות ששינו לחלוטין את חוקי המשחק בארה"ב כמו שרה סילברמן או איימי שומר, גם כאן בישראל חלוצה אחת מובילה את המגמה הזו ונחשבת כיום לאחר הקומיקאיות המצליחות בישראל – בקרב גברים ונשים כאחד. מפינת אורח אצל יאיר לפיד ועד לתוכניות ספיישל בפריים טיים, המסע של עדי אשכנזי מספר לא מעט על התהליכים שקרו בעולם הסטנדאפ בישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כשהאנרגיה במקום הנכון

במובנים רבים, מדובר בסיפור סינדרלה. הצעדים הראשונים של עדי בעולם הבידור לא היו קלים.

לאורך השנים, היא שיתפה לא מעט בראיונות על חוויית הכישלון שהתמודדה איתה בבית הספר למשחק בית צבי ובאינספור האודישנים שעברה. עד שהגיע הרגע שכל קומיקאי חייב להגיע אליו, הרגע בו פורצים את חומת חוסר הביטחון ובוחרים לפרוץ החוצה, עם כל התעוזה.

יש משהו באנרגיה של עדי אשכנזי שפשוט כובש ומהרגע שהיא גילתה את זה, היא פיתחה את הכלי שמשמש אותה עד היום בקריירה שלה. כבר בקטעי הסטנדאפ הקצרים שלה אצל יאיר לפיד, אין ספק שזה היה המאפיין הניכר ביותר שלה. עדי היא פצצת אנרגיה שלא נחה לרגע. כשהמשפט האלמותי שלה, "מה זה השטויות האלה?", כבר נעשה לחלק מהשיח הישראלי, הדרך שלה אל מרכז הבמה הייתה כבר סלולה.

מבט מעמיק אל הניואנסים של החיים הישראליים

אנרגיה גבוהה אמנם מספיקה כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהל, אבל כדי לשמר אותה ולהפוך לאושיה בעולם הקומדיה, חייב להיות גם תוכן. ואכן, הופעות של עדי אשכנזי הן לא רק אירוע מצחיק ומבדר, הן מציעות נקודת מבט חדשנית ויצירתית אל הדברים הקטנים שכולנו חווים ביום יום שלנו. ממערכות היחסים ודימוי הגוף שלנו ועד לכל המסורות הישראליות שאנחנו לוקחים כמובן מאליו כמו הטיול להודו, אין שום נקודה שעדי לא מתבוננת בה דרך זכוכית מגדלת וחושפת את המגוחך שבכולנו.

נקודת המבט הזו היא זו שאפשרה לה לצאת עם תוכניות כמו "מה זה השטויות האלה?" ו"שיטת אשכנזי", שבמובנים רבים לוקחים את המופע לשלב הבא. במקום מופע קומדיה סטנדרטי, מסע מוקומנטרי אל תוך הישראליות.

מקוריוז למאמי לאומית

הכריזמה, האנרגיה והדיוק שבמופע שלה, הצליח לכבוש קהלים מכל קבוצות הגיל והתרבויות בישראל. במובן הזה, עדי רכשה לעצמה מעמד כמעט ממלכתי. מההופעה המפתיעה שדפקה ברוקדים עם כוכבים ועד לאירועים ממלכתיים, אין ספק שהיא עברה דרך ארוכה מימי הקאמל קומדי קלאב ושיש לה עוד המון מה לתת.

Back to top button