מבזקיםפוליטי / מדיני

שקד: "מצפה מכל חברי האופוזיציה לגלות אחריות ולהצביע בעד תקנות יו״ש"

טקס קביעת מזוזה של מחוז יו"ש של משרד הפנים התקיים היום (רביעי) במשכנם החדש בגבעת זאב. הטקס נערך במעמד שרת הפנים, איילת שקד, מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש, הממונה על הישובים הישראליים ביהודה ושומרון, רו"ח תמי נאסה, ראש מועצת יש״ע דוד אלחיאני וראשי הרשויות מיו"ש ובכירי המשרד.

במהלך האירוע השיק משרד הפנים את 'אוגדן דיני הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון'. מדובר באוגדן חקיקה המשלב בתוכו את כל דיני הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון; תיקוני החקיקה השונים המעודכנים בנושאים המוניציפאליים, תקנון המועצות המקומיות וכן את הצווים שנחתמו בידי מפקדי כוחות צה"ל ביהודה ושומרון.

החקיקה ברשויות יהודה ושומרון הינה ייחודית ומורכבת ועד היום, טרם השקת אוגדן החקיקה, הדינים והתיקונים היו מפורסמים בחלקיות: בקמצ"מים (קובצי המנשרים והצווים של החקיקה ביו"ש), באתר הפרקליטות הצבאית, באתר מפעם מעלה אדומים, באתר המשפטי "נבו", בדיני המועצות המקומיות ביהודה ושומרון ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
השרה שקד באירוע עם ראשי הרשויות של יו״ש

האוגדן הינו פרי יוזמה של הממונה על הישובים הישראליים ביהודה ושומרון מטעם משרד הפנים רו"ח תמי נאסה, ובוצע בשיתוף עם אגפי משרד הפנים, הלשכה המשפטית במשרד והיועץ המשפטי באזור יהודה ושומרון.

השרה שקד באירוע עם ראשי הרשויות של יו״ש

שרת הפנים, איילת שקד: "ביום שני תקנות יו״ש יעלו להצבעה במליאה, אני מצפה מכל חברי האופוזיציה לגלות אחריות ולהצביע בעדן. עוד בתפקידי כשרת המשפטים קיוויתי להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. בינתיים החקיקה ביו"ש מפוצלת בשלל מקומות ומאגרים ואני רואה משמעות רבה באיסופה במסגרת אוגדן החקיקה המוניציפאלית, שמהווה מבחינתי צעד נוסף בדרך להשוואת החקיקה ביו"ש לחוק הישראלי ומהווה אבן דרך לצמצום הפערים וחיזוק הרשויות המקומיות. דבר זה מתווסף להשוואת חקיקה שהחלנו במגוון חוקים כך שיחולו ביו"ש כפי שחלים בשאר הארץ, כך לדוגמא חקיקה בנושאי: האשכולות האזוריים, חלוקת הכנסות בין רשויות, עבירות קנס וגביית קנסות ועוד".

השרה שקד באירוע עם ראשי הרשויות של יו״ש

מנכ"ל משרד הפנים, יאיר הירש: "כחלק ממדיניות המשרד לפיתוח וחיזוק הרשויות המקומיות באמצעות תהליכים לשיפור השירות והנגשת המידע, מושק היום האוגדן אשר נועד להנגיש את המידע החקיקתי בכל הנוגע לרשויות ביהודה ושומרון. אני מברך את תמי נאסה על פועלה המשמעותי מול הרשויות ביו"ש בשוטף, וכן בגיבוש והוצאה לאור של האוגדן שנוצר לאור חשיבה על הרשויות ולטובתן".

Back to top button