מבזקיםפוליטי / מדיני

על סף עימות פיזי: צפו בדיון הסוער שיצא משליטה בכנסת – טיבי מול בן גביר

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון – חוק עונש מוות למחבלים), התשפ"ב-2021, של חברי הכנסת איתמר בן גביר ומאי גולן. 52 הצביעו נגד ו-33 בעד. נתניהו לא נכח באולם וגם שר הביטחון גנץ.

צילום: מתוך הפייסבוק של איתמר בן גביר

במהלך ההצבעה השמית החלו חילופי דברים בין חברי הכנסת איתמר בן גביר ואחמד טיבי שהוצאו מהמליאה. לדברי בן גביר חברי הכנסת טיבי ואוסאמה סעדי ניסו לתקוף אותו. ח"כ טיבי אמר לח"כ בן גביר: "אתה מחבל מורשע בבית המשפט", וקרא לעברו "הנעל שלי שווה יותר ממך".

בהצעת החוק מוצע לקבוע שהגורם בכוונה או באדישות למותו של אזרח ישראל כשהמעשה נעשה מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ומתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי – דינו מיתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת ונרחבת של פעולות טרור של רצח יהודים, אך בשל היותם יהודים. המשותף לכל אירוע הטרור הללו – רצח יהודים אך בשל היותם יהודים אזרחי המדינה, מתוך מטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו.

בתום דיון סוער: אושר איסור הנפת דגל של מדינת אויב בגופים המתוקצבים על ידי המדינה
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

לאחר כל אירוע טרור, מבטיחים ראשי מערכת הביטחון כי "זרועה הארוכה של מדינת ישראל תבוא חשבון עם המרצחים". דא עקא, שבפועל – כלל המרצחים זוכים לתנאים משופרים בבתי הכלא, למשכורות מהרשות הפלסטינית, ובבוא העת רובם משוחררים בעסקאות כאלה ואחרות.

מטרתה של הצעת חוק זו לגדוע את הטרור באיבו, ולייצר הרתעה כבדת משקל. לא עוד בתי כליאה עם תנאי "הכל כלול". לא עוד שחרורי מחבלים אחרי ריצוי מחצית העונש."

לפני ההצבעה עלה מטעם הקואליציה שר התפוצות, נחמן שי והסביר כי יש חוות דעת משפטית של היועצת המשפטית לממשלה ולפיה יש קושי משפטי להעביר את החוק הזה. בן גביר ביקש לראות את חוות הדעת ולטענתו עד עכשיו לא קיבל. בנוסף אמר שי שמרבית מבצעי הפיגועים יוצאים בידיעה שהם לא יחזרו בחיים ולכן אין טעם לחוק הזה.

בתום דיון סוער: אושר איסור הנפת דגל של מדינת אויב בגופים המתוקצבים על ידי המדינה
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

השר נחמן שי ציין שעל פי גורמי מודיעין וביטחון אין שום אינדיקציה שאם יהיה חוק עונש מוות למחבלים בישראל, הוא אכן ישיג את המטרה ויגרום להרתעה של מחבלים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בנאומו במליאה בעת הצגת החוק: "בליל שבת, ו' באדר ב' תשע"א 2011, נכנסו חכים ואמג'ד עוואד ליישוב איתמר שבשומרון. לאחר שדילגו מעל גדר היישוב ופרצו לבתים להוציא מהם נשק, הם יצאו והמתינו ליד בית משפחת פוגל שם התקיים עונג שבת. הם המתינו בסבלנות ולאחר שהסתיים האירוע ובני המשפחה נרדמו הם נכנסו לחדר של ההורים, אהוד ורות שניסו להתנגד אך רצחו אותם באכזריות, לאחר מכן הם נכנסו לחדר הילדים ורצחו את יואב בן ה 10 ואת אלעד בן 4 בדקירות סכין וכאשר יצאו מהבית שמעו בכי של תינוקת וחזרו לבית, ורצחו גם אותה. שני הרוצחים המתועבים האלה יושבים היום בכלא הישראלי וחוגגים". כאמור, הקואליציה התנגדה לחוק והוא נפל.

ח"כ מאי גולן מסרה: "אין שפל מוסרי שחברי הממשלה הזו לא יגיעו אליו. תתביישו לכם. מי שמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים אמרו חז"ל ואלו בדיוק פניה של הממשלה הזו. רופסת וכנועה ומתחננת כל פעם מחדש לתומכי טרור שיצילו אותה, גם במחיר של פגיעה בבטחון אזרחי ישראל".

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button