מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הביטחון נחת בהודו ונפגש עם מקבילו במדינה: "חולקים אתגרים משותפים"

שר הביטחון בני גנץ, החל היום (חמישי) את ביקורו הרשמי בהודו בביקור באנדרטת הזיכרון לחייל ההודי, לאחר מכן, הגיע שר הביטחון למשרד ההגנה ההודי, שם התקבל במשמר כבוד, וקיים מפגש עם מקבילו, ראג'נאת סינג, במסגרתו אומץ חזון משותף לשיתוף פעולה בטחוני לעתיד, לציון 30 שנה של יחסים דיפלומטיים ושיתוף פעולה ביטחוני.

צילום: Virender singh

בין הנושאים שהועלו בדיון: סוגיות אסטרטגיות ברמה הבינלאומית, שיתופי פעולה צבאיים, שיתוף פעולה תעשייתי ושיתוף במחקר ופיתוח אמצעי לחימה. השניים אף דנו במסמך שיתוף פעולה שנחתם במעמד זה בין ארגון הפיתוח ההודי (DRDO) למפא"ת של משרד הביטחון בישראל, שיגדיל את המחקר והפיתוח המשותפים בין המדינות.

צילום: Virender singh

במסגרת הפגישות סיכמו השרים על כוונתם לפתח את הקשרים הביטחוניים בין המדינות, את שיתוף הפעולה הביטחוני, שמשלב את היכולות הטכנולוגיות והניסיון המבצעי של ישראל, ביחד עם יכולות הייצור והידע של הודו. כל זאת כחלק מחזון ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי "Make in India".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: Virender singh

השרים סיכמו על חיזוק מסגרת העבודה של "ממשלה עם ממשלה" (G2G), לקיים אימונים צבאיים משותפים ולשתף פעולה בנושא הטמעת טכנולוגיות, בין היתר בנושא כטב"מים ומערכות הגנה.

צילום: Virender singh

במשלחת הישראלית לוקחים חלק: ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, ראש סיבט יאיר קולס, ראש אבט"מ דרור שלום והמזכיר הצבאי לשר הביטחון תא"ל יקי דולף. את המשלחת מלווה נספח ההגנה בהודו אל"מ אסף מלר ושגריר ישראל בהודו נאור גילאון.

שר הביטחון גנץ אמר: "הודו וישראל חולקות אתגרים משותפים של הגנת גבולות ומלחמה בטרור – ביחד נוכל לחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות"

צילום: Virender singh
צילום: Virender singh

Back to top button