חדשות הארץמבזקים

הורוביץ: "יש לנו מחוייבות גם לקהילה הגאה במגזר החרדי והערבי, הם חיים בפחד מוות"

שר הבריאות ניצן הורוביץ נשא לפני זמן קצר (חמישי) דברים במצעד הגאווה בירושלים: "השנה עברנו ממחאה למהפכה. בפונדקאות, בתרומות הדם, בטיפולי המרה, ביחס לקהילה הטרנסית, אנחנו בעיצומה של מהפכה. יש עוד דרך ארוכה, רבים מהאחים והאחיות שלנו עדיין סובלים יום יום, לא מסוגלים לצאת מהארון, מפחדים שיגרשו אותם, שיכו אותם, והם בסכנת חיים של ממש. יש לנו מחוייבות גם לקהילה הגאה במגזר החרדי והערבי, הם חיים בפחד מוות – הגיע הזמן לשים את הזרקור על הציבור הזה ולהגיד להם בקול ברור: אנחנו לא מוותרים עליכם. אנחנו מחויבים לכם ולא נפקיר אתכם. יש מאחוריכם קהילה גדולה וחזקה שתחבק אתכם בדיוק איך שאתם. על כולנו לעשות הכל כדי לעזור להם לצאת מהארון ולחיות, פשוט לחיות כמו שהם – באושר."

השר הורוביץ הכריז: "השנה – זה לא עוד חודש גאווה השנה זו שנה של שינוי – השנה עברנו ממאבקים – להשגים. ממחאה – למהפכה. זוכרים את הפגנות הענקת על שיוויון בהורות. השנה עשינו היסטוריה – הובלנו פונדקאות שווה! לזוגות הומואים, לסביות, טרנסים – שיוויון מלא ולא פחות זוכרים שמחינו יחד נגד טיפולי המרה? עברנו ממחאה למהפכה – סוף סוף אסרנו על טיפולי המרה – ואנחנו מצילים את הנפש ואת החיים של המון בני נוער."
 
עוד אמר השר: "השנה סוף סוף אין הבדל בין דם לדם. האיסור המשפיל, אות הקין שהייתה עלינו ובאיסור על הומואים לתרום זה, עצרנו את זה. זה נגמר. טרנסים וטרנסיות, השנה הכפלנו את התורים לניתוחים להתאמה מגדרית. הכפלנו ונמשיך לקצר את התורים – השנה נכנסנו תרופות כמו הפרפ וטיפולים להתאמה מגדרית – לסל התרופות! ועוד המון דברים השגנו יחד השנה."

צילום: דוברות המשטרה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
Back to top button