חדשות הארץמבזקים

נשות ואברכי ישיבת חומש הפגינו מול המינהל האזרחי: "בנט תחזיר את האנדרטה"

עשרות נשים, ילדים ותלמידי ישיבת חומש הפגינו הערב (חמישי) להפגין מול המינהל האזרחי בשומרון, בדרישה להחזיר את האנדרטה לזכרו של יהודה דימנטמן הי"ד למקומה. במהלך ההפגנה הניפו המפגינים שלטים "בנט תחזיר את האנדרטה", "לקחתם? תחזירו" ו-"התעללות במשפחות השכולות".

צילום: ישיבת חומש

הדר מנצובסקי, ממשפחות חומש וחברתה של אתיה דימנטמן הסבירה כי מטרת ההפגנה היא לבוא ולקבל את האנדרטה בחזרה. לדבריה "אתמול, בטקס מאוד מרגש, בנינו אנדרטה גדולה, יפה, מגן דוד גדול בצומת הכניסה לחומש, איפה שיהודה דימטמן נרצח. יחד עם ההורים שלו, ועם אבא של אתיה שהגיע. היום בבוקר קמנו וזה פשוט לא היה שם. זה נלקח וזה נמצא פה במנהל האזרחי בחטמ"ר שמרון. באנו לכאן כדי לבקש, תחזירו את האנדרטה שלקחתם. אין שום הצדקה לקחת אנדרטה שבאה להנציח את זכר יהודה. זה להמשיך את מה שהמחבלים עשו, זה לתת להם פרס זה לתת להם להמשיך את הרצח".

צילום: ישיבת חומש

"אתיה מאוד הזדעזעה מזה שהאנדרטה נלקחה על ידי כוחות הביטחון של מדינת ישראל והרגישה כאילו עוד כדור פגע בגופו של יהודה. אנחנו מבקשים תחזירו את מה שלקחתם תנו לשים שם אנדרטה גדולה. בחומש הולך להיות חיים יהודים, אנחנו נשים שם מגן דוד גדול וכולם ידעו את זה. בחומש יש יהודים כמו שיהודה רצה" הוסיפה מנצובסקי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל ישיבת חומש, שמואל וונדי, הפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה. בדבריו, אמר וונדי "לפני חצי שנה נרצח חבר שלנו היקר מהישיבה בחומש יהודה דימטמן ה' יקום דמו ואתמול עשינו איזשהו זכר לזכרו בצומת הכניסה לחומש הקמנו אנדרטה לעילוי נשמתו ולא חשבנו שכבר באותו ערב ממשלת ישראל הדבר הראשון שמה שמפריע לה זה האנדרטה הזאת היא שלחה את זרועותיה לקחת ולהחרים ולהרוס את האנדרטה. זה נמצא פה אצל המנהל האזרחי ובאנו לפה למחות ולהגיד לממשלת ישראל איפה ההבטחות שלכם שאתם לא הולכים לפגוע בישיבה בחומש. ניר אורבך הבטחת את זה כמה פעמים אני זוכר את זה. בואו תממשו את ההבטחות שלכם, ובמקום להרוס את חומש תבואו לעזור לחומש להתפתח ולהיבנות".

צילום: ישיבת חומש

נזכיר, כי אתמול הקימו בית ישיבת חומש יחד עם משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד אנדרטה חדשה לזכרו. האנדרטה הוקמה במקום הרצח בסמוך ליישוב חומש ע"י תלמידי הישיבה, בצומת שמאז הרצח מכונה 'צומת יהודה'. האנדרטה שהוכנה ע"י ישיבת חומש, עוצבה צורת מגן דוד עטור בדגלי ישראל אליה מוצמד לוח זיכרון שהוכן לזכרו של דימנטמן הי"ד. כאמור, במהלך הלילה הגיעו כוחות צה"ל למקום והרסו והחרימו את האנדרטה.

ראש המועצה אזורית שומרון, יוסי דגן, גינה בחריפות את הרס האנדרטה לזכר יהודה דימנטמן הי"ד ואמר: "טרוף מערכות. הרס האנדרטה מצטרף לרדיפה האובססיבית של הממשלה כנגד חלוצי חומש. הממשלה רודפת את הקורבנות ואת אנשי חומש, והפעם גם את בני משפחת דימנטמן. מעולם בתולדות ישראל לאחר רצח, הממשלה לא הרסה ופגעה דווקא במשפחת הנרצח ובמתיישבים. אי אפשר להסכים לדבר הזה, ממשלה שרודפת את חומש אין לה זכות קיום. זהו חציית קווים שלא ראינו בעבר. עם ישראל מתנער מהמעשה הלא ערכי הזה. חומש תבנה מחדש".

צילום: ישיבת חומש

Back to top button