מבזקיםפוליטי / מדיני

לוגו של משרד הבריאות וגופים נוספים שונו לדגל הגאווה, 'בצלמו' דורש לפתוח בחקירה

ארגון 'בצלמו' פנה היום (שישי) לנציב שירות המדינה, בבקשה לפתוח בחקירה משמעתית נגד עובדי המדינה ששינו את הלוגו של משרדם ללוגו של הקהילה הגאה. אתמול שונו מספר לוגואים של עמודים של גופים ממשלתיים ללוגו של הקהילה הגאה ובין הגופים הללו משרד הבריאות, השב"ס, משרד התיירות.

בעקבות כך פנה שי גליק מנכ"ל בצלמו לנציב שירות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ לפתוח נגדם בחקירה בשל תקנון עובדי המדינה שאוסר על התבטאות פוליטית או שנויה במחלוקת ציבורית עמוקה באופן פומבי.

במכתבו כתב גליק: "עובדים הללו הינם עובדים  המחויבים להוראות חוק שירות המדינה סעיף 17 לחוק המשמעת, קובע כי עבירת משמעת תהיה בין היתר: "התנהגות שאינה הולמת את תפקידו כעובד מדינה" או "התנהגות העלולה לפגוע בתדמיתו או בשמו הטוב של שירות המדינה". ביהמ"ש קבע כי בעת יציקת תוכן למושגים אלה, על בית המשפט לקבוע את דבר קיומה של פגיעה בתדמית השירות הציבורי מזווית הראייה של האדם הסביר, האמון על תפיסות היסוד של משטרנו."
 
עוד הוסיף גליק במכתבו: "אין כל ספק כי פרסום  לוגו של הקהילה הגאה ומחיקת הלוגו הרשמי של משרד הבריאות מחשבונות הרשמיים של משרד הבריאות מהווה התנהגות שאינה הולמת את תפקידם ומעמדם של עובדים בשירות הציבורי, וודאי שיש בו כדי לפגוע בשמו הטוב של שירות המדינה, המחויב לערכי היסוד של מדינת ישראל ובראשם עקרונות השוויון והכבוד לכל אדם באשר הוא אדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"ברי אפוא, כי התנהגות עובדים הללו עומדת "בניגוד לנורמות ציבוריות ראויות עליהן מושתת תפקודו התקין ותדמיתו של השירות הציבורי ואמון הציבור בו". בנוסף אציין כי שינוי הלוגו  אף עולה כדי הפרה של סעיף 1 לחוק שירות המדינה סיוג פעילות פוליטית כידוע. עובדי המדינה כשמם כן הם: עובדים הם את המדינה ולמען אזרחיה, משרתי הציבור הם ונאמניו. אשר על כן, קובעים עקרונות היסוד של השירות הציבורי, כי בפועלם בתפקידם, יהיו הממלכתיות, הענייניות והאינטרס הכלל ציבורי לחם חוקם של עובדי המדינה, ומן הסקטוריאלי והפוליטי ירחקו ." הוסיף.

בנוסף, כתב גליק: "עקרונות אלו מבקשים להגן על פקידות המדינה ולחזק מעמדה בעיני הציבור כגוף ממלכתי וניטראלי, ולא כמי שמזוהה פוליטית עם צד כזה או אחר במפה הפוליטית הישראלית. מן האמור לעיל עולה באופן חד משמעי, כי יש להעמיד לדין משמעתי עובדי מדינה  המקבלים את שכרם מאוצר המדינה והמתבטאים בניגוד למגבלות החלות עליהם מכוח הוראות חוק הסיוג. אוסיף ואחדד דבר חשוב בשנים האחרונות הבינה מדינת ישראל את חשיבות של שיתופי פעולה עם המגזר החרדי . כך למשל בתקופת הקורונה מונו יועצים מיוחדים של המשרד לחברה זו."

לסיום, כתב: "שינוי סמלי הלוגו יגרמו לקרע ופגיעה קשה באמון הציבור. ובפעם הבאה שעובדי המשרד הבריאות למשל יעשו קמפיין בעד חיסונים הציבור החרדי לא יאמין להם בגלל שהוא מרגיש שהם פוגעים בו. זה בדיוק עניינן של תקנות הללו שעובדי מדינה מעולם לא יזוהו  עם אף גורם ואף צד ותמיד יהיו אמינים בפני הציבור , מעשה זה גורם ההיפך הגמור."

לאחר הסרת ההגבלות על הקהילה הגאה: שר הבריאות ניצן הורוביץ תרם לראשונה דם
ארכיון. צילום: דוברות מד"א

Back to top button