צרכנות

המקצוע החדש המאפשר כסף לצד הגשמה

בין אם אתם מאמנים בתחילת דרככם המקצועית או שקלתם שינוי ויציאה לדרך חדשה, יש כמה פרמטרים משותפים שבוודאי מעניינים אתכם: הרצון במקצוע יוקרתי, משכורת גבוהה ותחושת הגשמה. אחד המקצועות שעונים על כל הפרמטרים ומייצרים עניין רב הוא אימון פיננסים וקריירה. מה צריך כדי להיות מאמן? כמה זמן לומדים והיכן? הכל בכתבה שלפניכם 

דניאל חן | 06/05/2022

נדמה שלכל תחום היום יש מאמן משלו. אם נרצה לרזות – נשכור מאמן כושר, ואם נרצה לפתח את העסק – נשכור מאמן עסקי. אבל מה קורה כשרוצים לעלות על המסלול להצלחה כלכלית? איך זה מתיישב עם מינוס כרוני, או לחלופין עם מצב שבו יש כסף פנוי שאנחנו לא יודעים איך לנצל להגשמת יעדי חיינו? 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לטענת אופיר זילביגר (35), אחד מהמאמנים הפיננסים המוכרים בישראל, שעבד עם למעלה מ 2,000 משפחות ב-5 השנים האחרונות, יש תחום אימון שנותן מענה לשתי "המגפות" של העידן הכלכלי החדש. לדבריו, מי שיודע לפעול בו הופך במהרה להיות מאמן מבוקש עם פוטנציאל הכנסה מצוין.

"מספיק שיהיו לך חמישה לקוחות כדי להגיע להכנסה של 20,000 ש"ח בחודש", מסביר זילביגר. "בהתחשב בכך שיש מעל 2.1 מיליון בתי אב בישראל הזקוקים להכוונה פיננסית ותעסוקתית, זה ממש לא תלוש מהמציאות, ולא צריך להיות גאון במתמטיקה כדי לעשות את זה". 

אופיר, זה נשמע כמו מקצוע שמטפל במסכנים, לא ככה?

"אם היה לי שקל על כל פעם ששמעתי את השאלה הזו. זה מיתוס ממש לא נכון. האנשים שפונים אלינו היום לא עניים. הם חרוצים, אינטליגנטיים ועובדים לפעמים גם בשתי עבודות. יש להם ילדים, מקצוע, בית, הם למדו שנים ועדיין חסר להם שקט בנוגע לכסף או לקריירה שלהם".

ולמה הם בכלל צריכים אותך? שיעשו את זה לבד

"עוד לפני משבר הקורונה, משפחות רבות בישראל חיו ללא כיוון כלכלי ברור. זה נכון לכולם, גם לאלה שמרוויחים טוב ובוודאי לאנשי המינוס – שהם יותר מ-50% מהאוכלוסיה. הם לא רואים איך הם משפרים את איכות החיים או מגשימים את החלומות שלהם, כמו עזרה לילדים, חופשה, דירה או פרישה מספקת. אז הם מוותרים ומתנהלים במדיניות של כיבוי שריפות, מחפשים 'גלולות קסם' או חיים בהדחקה.

לצד זה, אנחנו רואים איך עולם התעסוקה משתנה. לאנשים קשה לפתח כיום קריירה יציבה ולשלוט בהכנסות ובמימוש העצמי שלהם, מבלי לרכוש מיומנויות חדשות. רואים את זה בתופעת "העובדים ההיברידיים". בעבר, היינו צריכים לבחור: שכיר או עצמאי. כיום, אנחנו רואים יותר ויותר קריירות המשלבות צורות עבודה מגוונות. יש משרות שכירות שנעלמות מהעולם, מבנים ארגוניים שמשתנים ומסלולי הכשרה וקריירה ותיקים שמקבלים תפנית.

אלה רק חלק מאתגרי עולם התעסוקה החדש. הצורך לתכנן ולנהל קריירה, שמגיע הן מצד המימוש המקצועי והביטחון התעסוקתי והן מצד הצורך בשמירה על ההכנסות והגדלתן, הוא עצום ואין לו מענה. ליותר מ-90% מהאוכלוסייה פשוט אין את הכוח, הזמן והידע להתעסק עם ריביות, הלוואות, תקציב ביטוחים ועוד. והם רק מחכים שמישהו יוריד להם את זה מהראש".

כלכליסט, עלות ליווי שנתי רק לייעוץ הפיננסי יעלה בין 6,000-8,000 שקלים".

זילביגר עצמו החל את דרכו כמאמן פיננסי דווקא מנקודת שפל כלכלית. "לעולם לא אשכח שהגעתי לתחנת הדלק, כשאני נוסע כבר על האדים, הכנסתי את כרטיס האשראי והוא לא עבר לי", הוא נזכר. "לא אשכח את המועקה בגרון, חוסר האונים, שאני תקוע בתוך הרכב והחיים שלי תקועים בתוך הבוץ".

בדיוק באותה נקודה הוא הבין שהוא חייב לבצע שינוי. קודם כל עבורו ועבור אשתו וילדיו (שישה במספר) ולאחר מכן עבור אחרים. מכאן נולדה אחת מחברות האימון הפיננסי המצליחות בישראל, עם עשרות יועצים כלכליים למשפחות. הסיפור של זילביגר יכול להיות הסיפור של רבים אחרים המעוניינים בשינוי, הכל מתחיל בהחלטה קטנה לעשות מהפך.

מהו בעצם מאמן פיננסים וקריירה?

"מאמן פיננסים וקריירה עוזר למשפחות להגשים יעדים כלכליים באמצעות שינוי במספרים ובהתנהגות. זה מקצוע שיש בו ביקושי שיא. אחרי הכל, כמעט כל משפחה בישראל זקוקה להכוונה פיננסית אל מול היעדים אותם היא רוצה לממש בחיים". בימים אלו משיק זילביגר את מחזור ההכשרה המשולבת היחידה בישראל למאמני פיננסים וקריירה.

כל אחד יכול להיות מאמן פיננסים וקריירה?

"התשובה היא כן, כמעט. רק מי שמוכן להשקיע את הזמן ללמידה ולהתפתחות יכול להפוך למאמן. אנשים חושבים בטעות שכדי להיות מאמן פיננסי צריכים תואר בכלכלה או להיות רואה חשבון, מנהל כספים או כל מקצוע כלכלי כזה או אחר – זו טעות. למעשה, אם יש לך יכולת ורצון להקשיב ולעזור לאנשים – אתה יכול להתאים לזה.

בסופו של דבר, מאמן פיננסים וקריירה צריך לשים את הפוקוס על ההתנהגות המשפחתית, כי שם טמונה הבעיה האמיתית. מאמן טוב לא צריך להיות מתמטיקאי אלא קשוב, מכיל, רגיש, כזה שיודע לשקף היטב את התמונה הכלכלית ללקוח שמולו. אחרי הכל, הזוג או המשפחה שלוקחים מאמן הם אלו שצריכים לפעול, לא המאמן. הוא בעצם הדרך שלהם להגיע מנקודה A לנקודה B.

טעות נוספת היא במחשבה שאם אתם במינוס בעצמכם אז אתם לא יכולים לייעץ לאחרים. זוהי טעות נפוצה ושכיחה שגורמת לאנשים להישאר במקום ולא להתפתח. דווקא המאמנים הטובים ביותר בתחום כלכלת המשפחה הם אלו שהתחילו עם מינוס בחשבון הבנק שלהם, ותוך כדי תנועה למדו, התפתחו, הפכו את המינוס לפלוס – ולא רק אצלם בבית, אלא גם אצל הלקוחות שלהם. היתרון היה שהם הכירו את 'הכאבים' של הלקוחות מקרוב, מהסיפור האישי שלהם".

מהו הערך המוסף בלהיות מאמן פיננסים וקריירה?

"אנשים שבוחרים לעסוק בתחום הזה נהנים ומרוויחים מכמה עולמות. בתור התחלה הם מנהלים עסק עצמאי כמעט ללא הוצאות. תחשבו על זה רגע: אין כאן סחורה או מלאי שצריך לחדש כל הזמן. בנוסף,  מדובר בעסק רווחי ללא בוס על הראש, ישיבות או פקקים. זה בעיקר מתאים לאנשים שאוהבים את החופש שלהם – לעבוד מתי שהם רוצים וכמה שהם רוצים. פלוס נוסף הוא האפשרות לעסוק במשהו שנותן ערך רב לאחרים. כשקמים בבוקר ויודעים שאתם עושים טוב לאחרים, אתם פשוט לא רוצים להפסיק עם זה".

"לפי CNBC, מקצוע האימון הפיננסי דורג במקום ה-9 במקצועות העתיד."

האם יש מספיק לקוחות בתחום?

"אנחנו אפילו לא קרובים למיצוי הפוטנציאל. רק בישראל יש יותר מ-2 מיליון בתי אב שמשוועים למישהו שיריץ אותם קדימה בפיננסים ובקריירה. בשורה תחתונה? אין מספיק כוח אדם כדי לעזור לכל אותם האנשים שבחוץ, ולכן הביקוש רק ילך ויגדל עם השנים. זה לא מקרה שבספטמבר 2017, מגזין CNBC הנחשב פרסם מחקר בנושא 10 המקצועות הטובים ביותר בעתיד.  כבר אז, מקצוע האימון הפיננסי דורג במקום התשיעי.

ושאלת המיליון: כמה כסף ניתן להרוויח מהמקצוע הזה?

"מעבר ליתרונות הרבים של להיות מאמן משפיע והעובדה שאתם לומדים בעצמכם איך להתנהג נכון פיננסית במשק הבית שלכם (שזה לבד שווה כל סכום שבעולם), פוטנציאל ההכנסה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש כעצמאי. שכיר מתחיל בתחום יכול להרוויח בין 10,000-15,000 ש"ח בחודש. כשאתם משנים את החיים של אחרים לטובה, גם החיים שלכם משתנים מקצה לקצה".

בשביל הסקפטיים: אופיר שילם 28,080 שקלים בחודש אחד כהכנסה צדדית לאחד היועצים שהוא מנהל.

מה צריך לעשות מי שרוצה להתחיל וללמוד ממך?

"יצאנו עכשיו בתוכנית הכשרה המשלבת את מקצועות האימון הפיננסי והקריירה, לצד ידע עסקי ושיווקי מתקדם. זאת תוכנית שלוקחת אנשים ממש מאפס עד למצב שיש להם עסק שעובד. רק צריך את הרצון לעשות שינוי ואת המוכנות לעבוד קשה. כבר הכשרנו מורים, הייטקיסטים וסוכני ביטוח והם כבר רואים תוצאות בשטח".

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

"לפני שיוצאים למסע הזה, כדאי לבדוק שאתם מתאימים. בשביל זה אנחנו עושים בדיקות התאמה מקיפות, ככה שמי שעובר אותן סיכויי ההצלחה שלו גבוהים מאוד. הכי טוב להתחיל משם".

אופיר, תודה לך.

"תודה, נהניתי מאוד. ובהצלחה לכל המאמנים החדשים".

השאירו פרטים ועברו לשאלון בדיקת התאמה לתכנית ההכשרה

Back to top button