חדשות חוץמבזקים

ניגריה: לפחות 50 בני אדם נרצחו בטבח בכנסיה במדינה

חמושים ירו אתמול (ראשון) על מתפללים ופוצצו חומרי נפץ בכנסייה קתולית בדרום מערב ניגריה, והותירו חשש לפחות ל- 50 הרוגים, מסרו מחוקקים במדינה לסוכנות הידיעות AP.

התקיפה קרתה בכנסייה הקתולית של פרנסיס הקדוש במדינת אונדו כשהמתפללים התאספו בה לתפילה המונית, מסר המחוקק אוגונמולאסוי אולווול. בין ההרוגים היו ילדים רבים, אמר.

"ליבנו כבד", כתב אתמול בטוויטר מושל אונדו, רותימי אקרדולו. "שגרת החיים השלווה שלנו הותקפה על ידי אויבי העם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרשויות לא פרסמו מיד את מניין ההרוגים הרשמי. אדלגבה טימיליין, המייצג את אזור אוו בפרלמנט הניגרי אמר שלפחות 50 בני אדם נרצחו, אם כי גורמים אחרים סבורים כי הנתון גבוה יותר. סרטונים שנראים מזירת הפיגוע הציגו את מתפללי הכנסייה שרועים בשלוליות דם בזמן שאנשים סביבם בוכים.

"לא משנה מה, המדינה הזו לעולם לא תיכנע לאנשים רעים ורשעים, והחושך לעולם לא יגבר על האור. ניגריה תנצח בסופו של דבר", אמר נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי, שנבחר לאחר שנשבע לסיים את המשבר הביטחוני הממושך של ניגריה.

צילום: AP Photo/Rahaman A Yusuf

ברומא הגיב האפיפיור פרנציסקוס לחדשות על המתקפה: "לאפיפיור נודע על ההתקפה על הכנסייה באונדו, ניגריה ועל מותם של עשרות מתפללים, ביניהם ילדים רבים. בזמן שהפרטים מתבררים, האפיפיור פרנציסקוס מתפלל למען הקורבנות והמדינה, שנפגעו עד כאב בזמן חגיגה, ומפקיד את שניהם בידי האדון כדי שישלח את רוחו לנחם אותם", אמר האפיפיור בהצהרה. שפורסמה על ידי לשכת העיתונות של הוותיקן.

לא ברור מיד מי עומד מאחורי ההתקפה על הכנסייה. בעוד שחלק ניכר מניגריה נאבקת בבעיות ביטחון, אונדו ידועה כאחת המדינות השלוות ביותר בניגריה. עם זאת, המדינה נקלעה לסכסוך אלים מתגבר בין חקלאים לרועים.

כוחות הביטחון של ניגריה לא הגיבו מיד לשאלות לגבי אופן התרחשות התקיפה או אם יש מובילים לגבי חשודים. אוו נמצאת כ-345 ק"מ מזרחית ללאגוס.

צילום: AP Photo/Rahaman A Yusuf

Back to top button