מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ: "קורא לכולם להצביע בעד חוק יו"ש ולמנוע כאוס משילותי"

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן בנוגע להעברת החוק על תקנות יו"ש: "מדובר בשימור של המצב הקיים, ועל כן אני מקווה ומצפה שכלל הגורמים בקואליציה יצביעו בעד החוק. הנחיתי את מערכת הביטחון למפות ולבחון, איזה מהתקנות ניתן להביא כהוראה של מפקד האזור, למקרה שהחקיקה תתעכב. אני ער לקשיים של גורמים מהקצה השמאלי, וכאן המקום להזכיר – כי בניגוד לממשלות הקודמות, הממשלה הנוכחית כן פועלת לחיזוק המרכיבים האזרחיים והכלכליים הפלסטינים. מחובתנו לנהוג באחריות, לאפשר שמירה על החוק והסדר, ולא לאפשר כאוס משילותי שיהפוך את יהודה ושומרון ל"מזרח הפרוע". זה אינו עסק פרטי של שר המשפטים, אלא של המדינה כולה, ואנו נושאים באחריות".

לקראת כינוס מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמר: "איראן התחייבה להעביר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מידע שיאפשר את סיום החקירה בנושא התיקים הפתוחים. זה לא קרה, ואיראן ממשיכה לנסות ולהסתיר את האמת, עמוק מתחת לקרקע, במגוון אתרים. מול ההסתרה, ההתקדמות בפיתוח הגרעין, והתוקפנות האזורית – אסור לסגור את התיקים ואת החקירות – וחייבים לנקוט בפעולות בשטח ובגינוי חריף לפגיעה של איראן בשלום העולם והאזור. "

שר הביטחון התייחס גם לנושא אסדת הגז בגבול לבנון: "ישראל פועלת למיצוי מאגרי הגז שלה, אך ורק בשטחה.* מדובר בסוגיה אזרחית ואין למערכת הביטחון מעורבות בנושא זולת אבטחת האסדה והמרחב. כל מה שקשור לשטח המחלוקת, יפתר במסגרת המשא ומתן בתיווך ארה"ב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

באשר לשילוב נשים במערכים הלוחמים בצה"ל אמר: "השיקול איפה לשלב נשים יהיה קודם כל שיקול מקצועי ובריאותי שיאפשר לצה"ל למלא את משימותיו המבצעיות. שילוב של נשים במערכים השונים הוא יתרון לצה"ל, והוא מאפשר תוספת משמעותית של כוח אדם איכותי, לצד קידום ערך השוויון ותוך שמירה על השירות המשותף לנשים ולגברים לפי כללים שלא השתנו ולא ישתנו כתוצאה מהמהלכים המתוכננים".

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button