חדשות הארץמבזקים

התקשר לח"כ בן גביר, הציג את עצמו שוטר ואיים: "אני בדרך אליו עם אקדח"

ח"כ איתמר בן גביר פרסם היום (שלישי) סרטון וידאו ברשת "טיקטוק" בו הוא נראה עם הבן שלו, שהגיע אליו אתמול לכנסת וזמן קצר לאחר מכן קיבל שיחת טלפון ובה אדם שהציג את עצמו כשוטר איים כי הוא "בדרך אליו עם אקדח".

במהלך השיחה אמר המאיים: "אני בדרך אליך. האקדח שלי מוכן, מחסניות, אני בשבילך הכנתי מחסנית עם 16 קליעים. אני עכשיו בדרך אלייך, אני מטפל בך, באשה שלך, בילדים שלך. אנחנו נראה כמה אתה תצחק".

בהמשך אמר המאיים לבן גביר כי: "אתה תכיר את האקדח שלי מקרוב, את המחסנית שלי מקרוב. אני אטפל באישה שלך, בילדים שלך. במקרה אני שוטר בעצמי, למי אתה רוצה להתלונן? אתה פגעת בעם שלנו יותר מידי, זמנך נגמר, אני עכשיו בדרך אליך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ בן גביר פנה ללשכת קצין הכנסת לחקור את האיום. במהלך נאומו במליאת הכנסת חשף בן גביר את שיחת האיום ותקף את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד שיצא מהמליאה וקרא לעברו: "אתה הבאת את ההסתה הזו".

בסרטון שפרסם בן גביר נראה מספר טלפון אמיתי שאכן שייך לשוטר יס"מ מוכר מהצפון, אך אין לו כל קשר לשיחת הטלפון שקיבל ח"כ בן גביר.

בעקבות הסרטון של בן גביר, הופץ סרטון נוסף עם תמונתו של אותו שוטר ופרטים מעברו המציגים אותו כמי שביצע לכאורה את שיחת הטלפון המאיימת לחבר הכנסת.

שיחת הטלפון המאיימת שקיבל ח"כ איתמר בן גביר
ח"כ בן גביר חושף מעל במת הכנסת את שיחת האיומים שקיבל

במשטרה הבהירו כי לשוטר אין כל קשר לאירוע ומסרו בתגובה: "אמש המשטרה פתחה בחקירה לבירור תלונתו של איש ציבור בדבר איומים שהופנו כלפיו. חקירת המשטרה שללה באופן מוחלט פרסומים שגויים, העולים כדי פגיעה בשם והוצאת דיבה, על כך שהאיומים הופנו עי שוטר מסוים ששמו פורסם במדיות השונות. המשטרה חוקרת ופועלת על מנת לזהות את מי שעומד מאחורי האיום ולמצות עמו את הדין."

עופר אשקורי, גמלאי משטרת ישראל ומנהל עמוד הפייסבוק פורום השוטרים, הסוהרים והגמלאים כתב הבוקר בקבוצת הפייסבוק אודות המקרה: "ברשתות החברתיות הופץ סרטון שבו לכאורה שוטר שלנו איים על ח"כ איתמר בן גביר. הסרטון הופץ עם מספר הפלא של השוטר (לא נותן במה כאן לסרטונים שכאלו). ברור לכולנו שאיש משטרה לא יחייג לח"כ ויאיים עליו וזה גם ברור לח"כ איתמר בן גביר. השוטר ששמו הופץ, עובר כבר מספר שנים רדיפה מכוערת ע"י גורמים קיצוניים, קיצוניים תרתי משמע! גורמים שמתחזים לשוטר ומנסים לפגוע בח"כ בישראל."

"שוחחנו, אושרה אסף, אלמוג כהן לבקשתי ,עם ח"כ בן גביר, אשר שוחח עם השוטר. ביקשנו מח"כ בן גביר שימחק את הסרטון שעושה עוול נורא לשוטר היקר או לחילופין שיעלה סרטון אחר שבו יאיר את הנקודה הרצ"ב ואת האמת. ח"כ בן גביר מאויים ע"י גורמי טרור, שוטרי משטרת ישראל מגינים בגופם על כל חברי הכנסת בלי קשר לדעתם או להשקפתם הפוליטית." ציין אשקורי.

עוד הוסיף כי "הגיע הזמן שיחידת הסייבר של משטרת ישראל תניח את ידה גם על המאיימים על ח"כ בן גביר ויותר מזה על אותם גורמים קיצונים שעשו שימוש בשמו של השוטר היקר המדובר, זה פשוט לחצות את כל הקווים האדומים. אגב, השוטר, הוא סמל ומופת לדו-קיום אמיתי, שוטר שרבים מחבריו מספרים לנו שאיתו ובעיניים עצומות הם היו יוצאים לכל קרב…….אני רוצה לחבק ולחזק את השוטר היקר הזה…..חיבוק ענק. מחזקים את השוטר ומקווים שהעבריינים ימצאו ויעמדו במהרה לדין…"

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "מילים יכולות להרוג, בנט ולפיד צריכים להפסיק עם ההסתה נגדי. הפעם זה נגמר בעוד איום, אבל זה חייב להיפסק לפני שחס וחלילה יקרה אסון".

בעמוד הטוויטר פרסם בן גביר הבהרה לגבי אותו שוטר וכתב: "שוחחתי כעת עם השוטר, שממספר הטלפון שלו הופנו לכאורה כלפיי האיומים. מסתבר שמספר שונאי ישראל משתמשים במספר שלו ומפיצים הודעות בשמו. דורש מהמשטרה לעצור את המתחזים והמאיימים. קורא לקהל תומכי ואוהדיי שלא לייחס את האיומים לשוטר עבאד, משיחה איתו מסתבר כי מדובר בשוטר נאמן, עושה את מלאכתו".

יש לציין כי ישנן אפליקציות ברשת שבעזרתן ניתן להתקשר למי שרוצים, המציג למקבל השיחה איזה מספר טלפון שמשתמש האפליקציה בוחר – פשוט לבצע שיחה מזוהה ליעד ממספר אחר שבוחרים מראש.

בבדיקה קצרה באינטרנט נתקלנו בשירות של אפליקציה כזו בתשלום, ואף מדריך המסביר את השלבים להפעלת השירות: "רכשו דקות שיחה באמצעות כרטיס אשראי כאן. הורידו את האפליקציה. הקישו את מספר הטלפון, הנייד או הקווי, שתרצו לחייג אליו. הקישו את מספר הטלפון שתרצו שיופיע אצל מקבל השיחה. עליכם לחייג את המספר שיוצג בפורמט בינלאומי ולהשמיט את האפס. לדוגמה במקום **** 054408 נכתוב ****97254408. לאחר מספר שניות השיחה תחובר ומקבל השיחה יקבל את השיחה מהמספר אותו בחרתם להציג לו."

באתר של האפליקציה נכתב באופן מפורש וברור כי האפליקציה נועדה לשעשוע עם חברים ומשפחה ושימוש לרעה הינו עבירה פלילית. "קחו בחשבון שאין לעשות שום שימוש לרעה ביכולות של המערכת. כל השיחות במערכת מנוטרות והמידע נשמר במאגר החברה. במידה וביצעתם עבירה על החוק – הרשומות שלכם קיימות אצלנו ואנו נמסור אותם לרשויות החוק. במידה ופגעתם בצד ג', ביצעתם בריונות ברשת או כל פעולה האסורה על פי החוק בישראל. ראו הוזהרתם!"

Back to top button