מבזקיםצבא וביטחון

בנט מבהיר: "העלנו הילוך. אם המשטר בטהרן ימשיך, הם ישלמו על כך מחיר כבד"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא לפני זמן קצר (שלישי) דברים בפתח דיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "השנה הראשונה של הממשלה בראשותי היא השנה השקטה ביותר שחוו תושבי הדרום – שדרות, אשקלון ועוטף עזה – מאז ההתנתקות. שדרגנו את הביטחון וזה הישג אדיר של הממשלה שלנו. המספרים ברורים: בשנת 2019 נורו 1,291 רקטות מעזה לישראל, בשנת 2020 – 176, בשנת 2021 – 3,520 רקטות ("שומר חומות") ובשנת 2022 – 6 בלבד, בלי פגיעה בנפש ובלי פציעה. זה לא במקרה. זו תוצאה של מדיניות נחושה וברורה – תקיפות על כל בלון, ועמידה נחושה מול סחטנות ואלימות של חמאס. לצד זה, גישה נדיבה מול תושבי עזה, גישה שונה שלא הייתה בעבר. ראינו את השינוי גם במצעד הדגלים, לא התקפלנו בפני האיומים של חמאס. מול האיומים של הטרוריסטים, קיימנו את המצעד למרות הניסיונות של חמאס לאיים עלינו ולקפל את ישראל פעם נוספת. השנה, תקפנו את אויבינו, איננו משלימים עם התעצמותם אלא פועלים. אנחנו תמיד דרוכים כמובן, ומערכת הביטחון ערוכה לתרחישים שונים."

צילום: חיים צח/ לע"מ

בנוגע לגזרה האיראנית אמר בנט: "השנה החולפת היא שנת מפנה באסטרטגיה הישראלית למול איראן. אנחנו רואים את העם האיראני האמיץ יוצא לרחובות באיראן ומפגין כנגד הדיכוי והעריצות של המשטר, נגד הרעב, נגד השחיתות שפוגעת בהם. העלינו הילוך. מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון של הטרור ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע – תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך."



צילום: חיים צח/ לע"מ


• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר ראש הממשלה: "בשנים האחרונות, איראן חצתה שורה של קווים אדומים ובראשם באפריל אשתקד, כחודשיים לפני הקמת הממשלה, כאשר חצתה את קו העשרת אורניום ברמה של 60% – ללא שום תגובה נגדית. ישראל לא יכולה להשלים, ולא תשלים, עם מצב כזה. ביום שישי האחרון פגשתי את מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) – ידידי רפאל גרוסי, ושוחחנו על כך. הוא הגיע לביקור בזק בישראל והבהרתי את העמדה של מדינת ישראל, והיא שאנחנו שומרים את חופש הפעולה תמיד כנגד תכנית הגרעין האיראנית ככל שיידרש – עם הסכם, בלי הסכם, אנחנו לא רק אומרים את זה אלא גם מקיימים את זה. אנחנו מצפים שמועצת הנגידים של סבא"א תציב תמרור אזהרה ברור בפני המשטר בטהרן, ותבהיר לו כי אם ימשיך במדיניותו המתריסה בתחום הגרעין, הם ישלמו על כך מחיר כבד".

יו"ר הוועדה, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) אמר: "מדינת ישראל נמצאת בשלב קריטי למול תכנית הגרעין האירנית ומן הסתם שמסתכלים על התוצאה של המאמצים הרבים שהושקעו צריך גם לשאול את השאלה איך הגענו למצב הזה? לצד הצלחות מבצעיות ומודיעיניות יוצאות דופן נעשו למיטב הבנתי טעויות, בעיקר באי קריאה נכונה של היתרונות והחסרונות ביציאה פומבית מן ההסכם למול ממשל אמריקאי נחוש ודחיפה אובססיבית ליציאה חד צדדית של האמריקאים מההסכם לאחר שנחתם. בהיעדר הסכם טוב שיעצור את תוכנית הגרעין האירנית צריך לבנות אלטרנטיבה ושיתוף פעולה בינלאומי על מנת למנוע מהם הגעה לנשק גרעיני. צריך להיות ברור לכולם שאנחנו לא נשלים עם התגרענות איראן וההשלכות על האזור והעולם כולו."

היו"ר בן ברק הוסיף: "לצד האיומים מצד איראן וגרורותיה, אנחנו זוכים לפריחה מדינית וליחסים שהולכים ומשתפרים עם בעלי בריתנו הישנים והחדשים; מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו. השגשוג ביחסים כמו גם חיזוק מעמדנו באירופה יביאו בסופו של דבר את כולם להכרה שמציאות הסכמית עדיפה על מציאות מלחמתית".
.


צילום: חיים צח, לע"מ


Back to top button