מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: ראש עמותה להכנה לפני הצבא ביצע עבירות מין בחמש צעירות

בתקופה האחרונה התנהלה ביחידה ללחימה בפשיעה ציון של מחוז ירושלים חקירה סמויה, זאת בעקבות חשד לביצוע עבירות מין על ידי יוסף אוחיון, תושב ירושלים בן 46, מנכ"ל ומדריך "עמותת אריות יהודה – העצמה אישית" המכינה גופנית ומנטלית צעירים וצעירות לקראת שירותם הצבאי.

בחודשים האחרונים, התקבלה תלונה במשטרה מצעירה בשנות ה-20 לחייה, לפיה כמה שנים קודם לכן בעת היותה קטינה, קיימה קשר עם מנהל עמותה שהכירה דרך בית הספר, עמותה העוסקת בהכנה לשירות צבאי. במהלך החקירה הסמויה במשטרה נאספו ממצאים וראיות, וכן נגבו עדויות.

באמצע החודש שעבר הפכה החקירה לגלויה, עם מעצרו של החשוד בבעילה אסורה של קטינות תוך יחסי מרות ומעשים מגונים בקטינה תוך ניצול יחסי מרות. החשוד נעצר לחקירה על ידי בלשי היחידה ללחימה בפשיעה במרחב ציון. בשלושת השבועות האחרונים חשפו חוקרי המשטרה נשים נוספות שעפ"י החשד נפלו קורבן למעשיו של החשוד במהלך השנים האחרונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהחקירה במשטרה עולה כי במהלך פעילות העמותה ששולבה במוסדות חינוך גדולים בעיר ירושלים והסביבה, יצר החשוד קשרים פסולים עם חניכות וניצל את קרבתו אליהן, תוך מצג שווא אודות עברו הצבאי והמקצועי ובכך רכש את אמונן.

חוקרי המשטרה חשפו כי העבירות בוצעו במגוון מקומות שונים, בהם: בבית ספר בו למדה אחת הקורבנות, ברכבו הפרטי, בשטחים ציבוריים, במחסן המשמש את העמותה שבראשותו ועוד. עוד התברר כי העמותה שאותה ניהל החשוד, פעלה בשיתוף ובתחומי מוסדות חינוך בירושלים והסביבה, מה שהצריך את חוקרי המשטרה גם לחקירה וגביית עדויות ממנהלי אותם מוסדות חינוך.

החקירה במשטרה לוותה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, ומעצרו של החשוד הוארך מעת לעת לטובת מיצוי פעולות החקירה והגעה לקורבנות נוספים שנפגעו ממעשיו השל החשוד.

בסיום החקירה שהתנהלה במחוז ירושלים של המשטרה, התגבשה תשתית ראייתית נגד החשוד בביצוע עבירות מין במהלך השנים האחרונות, בחמש נשים שונות, זאת בעת שהיו קטינות.

בתוך כך, הפרקליטות הגישה נגדו היום (שלישי) כתב אישום בבית משפט השלום בירושלים. כתב האישום מייחס לו ביצוע עבירות של מעשים מגונים בקטינה תוך ניצול יחסי תלות , בעילה אסורה של קטינה תוך ניצול יחסי תלות, שיבוש מהלכי משפט ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום שהוגש, אוחיון הציג פרטיים ביוגרפיים שקריים על מנת להאדיר ולהעצים את דמותו בעיני הנערות והנערים שהדריך אשר ראו בנאשם מושא להערצה, אדם בעל ידע וניסיון רב, מחנך ומדריך קרוב.

על פי כתב האישום, אוחיון גרם לחמש מתלוננות בגילאי 14-18 להתקרב אליו ולהתייעץ עמו בנושאים שונים, אישיים ואינטימיים, בנושאי מיניות ומראה פיזי, כאשר הוא קונה את אמונן. אוחיון טיפח את דמותו בעיני המתלוננות והסביבה כדמות משמעותית וקובעת בכל תחומי החיים, תוך שהוא יודע שהתייעצויות רבות נעשות עמו שלא בידיעת הוריהן של המתלוננות, וכי הן מפתחות תלות נפשית ורגשית בו. אוחיון ניצל תלות זו ונפגש עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד כשהוא מגביר את תדירות המפגשים בהדרגה, וכן משוחח עם כל אחת מהן בנפרד, כשהוא מגביר את תדירות קיום השיחות וההתכתבויות הטלפוניות עמו, עד לפעמים רבות בכל יום. הנאשם גרם לכל מתלוננת לשמור את דבר יחסיהם בסוד מפני אחרים ומפני בני משפחתן. בדרך זו גרם הנאשם לכל מתלוננת בנפרד להרגיש כי היא מיוחדת ורצויה על ידו .

עוד על פי כתב האישום, אוחיון טווה סביב כל אחת הנערות מערכת יחסים של תלות בו ותוך ניצול תלות זו פגע בהן מינית. הפגיעות המיניות שביצע אוחיון התרחשו במקומות שונים – במחסן העמותה, בבסיס צבאי נטוש בסמוך לירושלים, ברכבו ועוד. כך למשל, הנאשם החל להתכתב בטלפון עם אחת המתלוננות בעת שהייתה כבת 14 בנושאים הקשורים בשיעורים שהועברו בפעילויות העמותה, המתלוננת שיתפה את הנאשם בעניינים אישיים ובהמשך התכתב איתה הנאשם באופן מיני מרומז ואחר כך באופן מיני מפורש ובוטה, בתדירות הולכת וגוברת. בהמשך ביצע בה הנאשם מעשים מיניים במספר הזדמנויות. כאשר המתלוננת מתלווה אל אוחיון לפעילות העמותה במקומות שונים כ"בת חסותו". במקרה אחר, הנאשם נפגש עם מתלוננת אחרת במחסן המשמש את העמותה, לצורך שיחה אישית שם ביצע בה מעשים מיניים.

כמו כן, הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button