חדשות הארץמבזקים

האסון בבאר שבע: מטפלת בגן הילדים עוכבה לחקירה במשטרה

פעוט בן שנה נפל היום (שלישי) בגן ילדים פרטי ברחוב שיזף בבאר שבע והובהל על ידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה בעיר במצב אנוש, שם נקבע מותו. מטפלת בגן עוכבה לחקירה על ידי המשטרה.

יוסי אבוהרון חובש בכיר במד"א סיפר: "ראינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במהירות תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה מאומצות לבית החולים סורוקה כשמצבו קריטי".

מבית החולים סורוקה נמסר: "פעוט בן שנה פונה לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה לאחר נפילה בגן ילדים כשהוא במצב אנוש, תוך כדי החייאה. לצערנו למרות מאמצי ההחייאה שנמשכו גם בחדר הטראומה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפי נתוני ארגון בטרם, בחמש השנים האחרונות (2017-2022) נהרגו 35,ילדים בנפילה. 47% אחוז מהם (17) מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילד אמרה כי "אצל ילדים צעירים הראש כבד ביחס לגוף ולכן הם נוטים ליפול על הראש. גם נפילה מגובה נמוך יחסית מסוכנת עבורם ועלולה להסתיים במוות – כמו במקרה הטרגי בגן בבאר שבע."

לדבריה, "השגחה צמודה של מבוגר אחראי, שנמצא במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת יכולה למנוע מקרים דומים. חוק הפיקוח קובע את היחס המומלץ לצוות בגן ביחס למספר הילדים. החוק גם קובע כי כל צוות הגן מחויב לעבור הדרכה להתנהלות בטוחה ומהם התנאים הבסיסיים ליצירת סביבה בטוחה לילדים".

Back to top button