מבזקיםפוליטי / מדיני

משרד החוץ על דו"ח מועצת זכויות האדם של האו״ם: "ציד מכשפות נגד ישראל"

מועצת זכויות האדם של האו״ם פרסמה היום דו"ח על מבצע שומר החומות שהתרחש לפני יותר משנה, בו הוצגו, כצפוי, נתונים מוטים נגד ישראל. בדו"ח בעל ה- 18 עמודים, ישנן רק מספר פסקאות המתייחסות לרקטות שנורו לעבר ערי ישראל במהלך המבצע על ידי ארגוני הטרור מרצועת עזה.

ברוב מכריע של הדו"ח המחברים מטילים את האשמה על הפרעות בערים המעורבות על ישראל: "הטריגרים להסלמה היו מחאות נגד פינוין הצפוי של משפחות פלשתיניות מבתיהן בשייח' ג'ראח לטובת מתנחלים, עלייה במתיחות על רקע לאומי ואתני והגבלות ושימוש בכוח על ידי ישראל נגד פלשתינים במזרח ירושלים במהלך חודש הרמדאן", נכתב.

עוד נטען לגבי פעילות צה"ל ברצועת עזה כי, "כשל לוודא שהמטרות שהותקפו אכן היו מטרות צבאיות, אשר מעורר דאגות רציניות באשר להקפדתה של ישראל על העקרונות של הבחנה, פרופורציונליות ונקיטת אמצעי זהירות בהתאם לחוק הבינלאומי". הדברים נכתבו למרות קיום מחקרים השוואתיים בלתי תלויים רבים שהעידו על יחס נמוך במיוחד בפעילות צה"ל בין פגיעה באזרחים לפגיעה בחמושים, זאת בהשוואה לצבאות מערביים אחרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת כתבו מחברי הדו"ח: "באמצעות מתקפות חסרות אבחנה, שהפרו את החוק הבינלאומי, קבוצות פלשתיניות חמושות הרגו ופצעו אזרחים ישראלים וגרמו לנזק משמעותי למטרות אזרחיות, ואולי אף היו אחראיות למותם של כמה פלשתינים ברצועת עזה, כולל נשים וילדים שנפגעו מרקטות כושלות".

עוד האשימו מחברי הדו"ח כי, "נשים וילדות פלשתיניות ממשיכות להוות מטרות לשימוש מופרז בכוח ולהתעללות על ידי כוחות הביטחון הישראליים והמתנחלים, כולל אלימות פיזית, פסיכולוגית, מילולית והטרדות מיניות. הטרדה והתעללות בנשים ובילדות פלשתיניות על ידי כוחות הביטחון הישראליים בשטחים הפלשתיניים הכבושים דווחו במחסומים ובדרכן של הילדות והנשים לבתי הספר ולעבודה".

ממשרד החוץ נמסר: "דו"ח ועדת החקירה של המועצה לזכויות אדם, שפורסם היום, הוא לא יותר מבזבוז כספים ומאמץ של מערכות האו"ם כחלק מציד המכשפות, שמנהלת המועצה לזכויות האדם כנגד ישראל. מדובר בדו"ח מוטה וחד צדדי, שנגוע בשנאה למדינת ישראל ומתבסס על שורה ארוכה של דו"חות חד צדדיים ומוטים קודמים. הדו"ח מתעלם משנים של טרור רצחני של ארגוני הטרור הפלסטינים כנגד אזרחים ישראלים, כמו גם מהסרבנות הפלסטינית ארוכת השנים וההסתה הפרועה והאנטישמית של הרשות הפלסטינית ומנגנוניה. ועדת החקירה התעלמה מהסיבות האמיתיות שהובילו את ישראל להגן על אזרחיה מול ארגוני טרור רצחניים המבצעים פשע מלחמה כפול: ירי על אזרחים ישראלים מתוך אזורים אזרחיים ברצועת עזה."

במשרד החוץ הדגישו: "ועדת החקירה והדו"ח המוטה שפרסמה, הם תוצאה של ההטייה האנטי ישראלית הקיצונית של המועצה לזכויות אדם. חברי הועדה, המתיימרים להיות אובייקטיביים, נבחרו לתפקידם רק בשל עמדתיהם האנטי ישראלית הפומביות והידועות, בניגוד מוחלט לכללים שקבע האו"ם. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה בהתאם לערכים ולסטנדרטים הבינ"ל הגבוהים ביותר."

הפגנה פרו פלסטינית בשומר החומות בלוס אנג\לס. צילום: AP Photo/Ringo H.W. Chiu

Back to top button