מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים מפתיע: בן גביר וסמוטריץ' עם 10 מנדטים, גדעון סער בחוץ

בסקר מנדטים שהתפרסם היום (שלישי) בחדשות כאן 11 ונערך על ידי דודי חסיד ומכון קנטאר, עולה כי גוש הימין המורכב ממפלגות הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה מגיע ל-60 מנדטים, בעוד גוש המרכז שמאל בלי הרשימה המשותפת מגיע ל-54 מנדטים בלבד.

בראש רשימת המנדטים נמצאת מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו, אשר מקבלת על פי הסקר 35 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא יש עתיד של יאיר לפיד עם 20 מנדטים.

צילום: ערוץ הכנסת

לאחר מכן, באופן מפתיע, מגיעה מפלגת הציונות הדתית עם 10 מנדטים, ומיד אחריה עם 8 מנדטים מפלגות כחול לבן בראשות בני גנץ וש"ס עם מספר זהה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שימוש חופשי ללא קרדיט
צילום: סיעת הציונות הדתית

מפלגות יהדות התורה והעבודה לאחר מכן עם 7 מנדטים לכל אחת. לאחר מכן נמצאת מפלגת השלטון הנוכחית, ימינה, בראשותו של נפתלי בנט עם 6 מנדטים בלבד, מספר זהה למפלגת הרשימה המשותפת, אשר לא נספרת לעת עתה באף אחד מהגושים.

המפלגות שסוגרות את הרשימה הן ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, אשר מקבלת 5 מנדטים ומיד אחריה מפלגות רע"מ ומר"צ החברות בקואליציה עם 4 מנדטים בלבד.

מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער לא עוברת את אחוז החסימה על פי הסקר, דבר שעלול להוביל את שר המשפטים לפעולה, בייחוד לאחר דבריו כלפי מפלגת רע"מ לפני ההצבעה אתמול על תקנות החירום באיו"ש.

ללא רישום פלילי: עבירות השימוש העצמי בקנאביס יהפכו לעבירות מנהליות
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button