מבזקיםפוליטי / מדיני

שקד: "ממשיכה בכל הכח בהסרת החסמים וקידום ההתיישבות ביו"ש"

חדשנות, חברה וכלכלה – פעילויות אלה ועוד הן אבני הדרך עליהם מושתתות הרשויות החברות באשכול יו"ש – 17 רשויות מקומיות ומגוונות אשר בהן מתגוררים למעלה מ-350,000 תושבים, מקדמות יחד שיתופי פעולה אזוריים בתחומים השונים כגון: דיגיטציה, פיתוח כלכלי, תיירות, פיתוח שירותים חברתיים, בריאות, וטרנריה ועוד.

בכנס ראשון לאשכול רשויות יהודה ושומרון שהתקיים היום (רביעי) במעמד שרת הפנים איילת שקד ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין ובהשתתפות מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, יו"ר אשכול יו"ש, יגאל להב, מנכ"לית האשכול קרן גפן, התקבצו ראשי רשויות האשכול, נציגי משרדי הממשלה, איגודי ערים לאיכות הסביבה, אקדמיה, ארגוני מגזר שלישי ועוד במטרה ללמוד, לשמוע ולהטמיע את החדשנות החברה והכלכלה בקרב רשויות האשכול.

צילום: מאיר אליפור

את הכנס פתחו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אשר הדגיש כי, "אשכול יו"ש הוא חלום שהפך למציאות. אני הייתי ממקימי האשכולות כפלטפורמה ליצירת שיתופי פעולה מוניציפאליים, השקעה במיזמים אסטרטגיים לטווח רחוק ופרוייקטים כלכליים שהוכיחו את עצמם.התהליך ממשיך לצבור תאוצה. אני שמח שתהליך האשכול הגיע גם ליהודה ושומרון ומאמין שהאשכול יוכל להרים פרוייקטים משותפים לטובת הציבור. זה לא סוד שאני תמיד מתעדף את יהודה ושומרון וכך גם במשרד השיכון. אנו מייחסים חשיבות גדולה לאיזור גם מבחינה אידאולוגית וגם מבחינת פתרונות למשבר דיור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מאיר אליפור

מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש הוסיף כי: "מרגש להיות פה, בכנס הראשון של אשכול יו"ש אשר הינו יחודי הן מבחינת התושבים והן מבחינת גודל האזור ויש צורך ליצור אחדות ושותפות כדי להוציא לפועל פרוייקטים משותפים כמו בכל האשכולות האחרים הקיימים ברחבי הארץ.
האשכול במהותו הוא כלי לצמיחה ופיתוח ואני מאמין כי שיתוף הפעולה מעשי ואמיתי יוביל ליצירת פרוייקטים ומיזמים כלכליים נטו. ואנו נמשיך בראשות שרת הפנים בסיוע תקציבי ותמיכה באמצעות האשכול אשר יאפשרו פיתוח וצמיחה".

צילום: מאיר אליפור

במהלך הכנס התקיים ראיון אחד על אחד עם שרת הפנים איילת שקד עם העיתונאי עופר חדד אשר ציינה בדבריה כי, "אשכול יו"ש עדיין בחיתוליו אך הנוכחות המרגשת של כולם היא ההצלחה ואבן היסוד עליו יקודמו הפרויקטים בתחומי הכלכלה, התיירות, הדיגיטציה, הגנת הסביבה וכו'. מטרתו בעיקר הוא ניהול החיים האזרחיים ולטובת התושבים, לכן אני ממשיכה ביצירת שיתופי הפעולה עם התחבורה, חינוך, איכות הסביבה, שיכון במטרה ליצור שיתופי פעולה והסרת חסמים. הסיוע התקציבי מאז כניסתי לתפקיד הוא גדול יותר ואף ימשיך כולל תקציב להתיישבות הצעירה וגידול ביחידות הדיור כדי להקל על חיי היום יום. קידום ההתיישבות והסרת החסמים ביהודה ושומרון הם רק חלק מפעולותיי למען תושבי יהודה ושומרון, אני ממשיכה בכל הכח בהסרת החסמים ויצירת שיתופי פעולה לקדם ולהיטיב את חיי היום היום של התושבים".

צילום: מאיר אליפור

Back to top button