מבזקיםצבא וביטחון

גנץ ולפיד מבהירים על רקע איומי חיזבאללה: "אסדת כריש ממוקמת בשטח ישראלי"

שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר התייחסו היום (רביעי) לראשונה באופן רשמי לנושא אסדת "כריש" ברשתות החברתיות: "אסדת ״כריש״ היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, שנועד למצות את משאבי האנרגיה והגז הטבעי באזור הכלכלי של מדינת ישראל, ולקדם את הכלכלה הירוקה של ישראל. עם עגינתה, האסדה ממוקמת בשטח ישראלי, קילומטרים דרומית לאזור שעליו מתנהל משא ומתן בין מדינת ישראל לבין מדינת לבנון, בתיווך ארצות הברית. האסדה לא תשאב גז משטח המחלוקת. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על נכסיה האסטרטגים, וערוכה להגן עליהם ועל ביטחון התשתיות שלה. כל זאת בהתאם לזכויותיה. לצד זאת, אנחנו קוראים למדינת לבנון, להאיץ את המשא ומתן בנושא הגבול הימי. איתור מקורות אנרגיה המבוססים על גז, יכול לסייע רבות לכלכלת לבנון ולאזרחיה, וזהו אינטרס ראשון במעלה של מדינת לבנון לקדם את השיח בנושא ואנו מקווים שכך יקרה."

ספינה בבעלות חברת אנרג'יאן הבריטית, הגיעה ביום ראשון החולף למרחק של כ-80 ק"מ מערבה מחופי חיפה, כשהיא נושאת את אסדת כריש. הממשלה הלבנונית טוענת כי האסדה ממוקמת במים הכלכליים שלה. ישראל דוחה את הטענות, כשצה"ל החל לאבטח מתחילת השבוע את הספינה של החברה הבריטית, שהחלה בתהליכי הקמת האסדה.

השייח' נעים קסאם, סגן מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, איים ביום שני כי כי הארגון ינקוט בפעולה "כולל שימוש בכוח" נגד ישראל בשטח הימי הנתון במחלוקת בין המדינות, זאת ברגע שהממשלה הלבנונית תגבש מדיניות בנושא, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא לבנון, מישל עאון, איים כי הצבתה של אסדת כריש היא "מעשה מסוכן ביותר באזור שנוי במחלוקת" , ו "אירוע תוקפנות ופרובוקציה". עוד איים עאון כי ישראל צריכה להיזהר "מכל פעולה אגרסיבית".

אסדת לוויתן. צילום: פרד ארזואן, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button