מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ התרגז על דוכן הכנסת: "זו כפייה דתית לכל דבר ועניין"

ח"כ ישראל אייכלר נאם לפני זמן קצר (רביעי) במליאת הכנסת וקרא להקמת ממשלה חלופית. "אני קורא לכל נציגי הציבור האמוני, לכל מי שנבחר על ידי הציבור האמוני, לבוא ולהתאחד מיד להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית. אין צורך בבחירות כי כרגע הן רק מזיקות. הן הזיקו ארבע פעמים, לכלכלה, לחברה וגרמו לשנאה בעם. הם יזיקו גם בפעם הבאה". אמר אייכלר.

ח"כ אייכלר הסביר את אמירתו ואומר כי זרועות שלטון אחרות תופסות את מקומה של הכנסת: "הבחירות הזיקו לכלל האזרחים, ובפרט לציבור האמוני. חלק גדול מאוד מהציבור האמוני איבד את אמונו בכל המערכת הפוליטית, והם עלולים לשבת בבית בייאוש. הם רואים את חוסר האונים של הכנסת. דבר שגורם להשתלטות שאר זרועות השלטון שתופסים את מקומה של הכנסת. כל חלל סופו שיתמלא. כאשר הכנסת הופכת לקרקס, כל פקיד מלך דיקטטור וכל שופט הופך למחוקק. כל שוטר עושה מה שעולה בראשו נגד האזרח הנופל לידיו. זו סכנה גדולה לכל בר דעת. לכן הדבר הנכון שלא יהיו בחירות חמישיות עד למועד הנקוב בחוק. הפתרון הוא הקמת ממשלה בכנסת הנוכחית על ידי הנציגות האמונית, שהיא רוב גדול מבין חברי הכנסת. זו הדרך היחידה לצאת מכל הטרללת הזו שנכנסנו אליה".

צילום: אתר הכנסת

ח"כ אייכלר דיבר על קשיי הממשלה לעומת קשיי האופוזיציה: "כולם רואים שהממשלה לא יכולה להתקיים בגלל הרכבה הנוכחי. מצד שני כולם גם יודעים שהאופוזיציה במצב הקיים גם לא יכולה להשיג בבחירות 61 מנדטים. לכן הדרך היחידה היא הקמת ממשלה חלופית בתוך הכנסת הנוכחית. כי בינתיים הורסים את הכלכלה, מחריבים את ארץ ישראל, מעלים את יוקר המחיה. עוד ועוד אזרחי ישראל שוקעים בתוך מעגל העוני. הם עניים בגלל שישנה אליטה שלטת שעושקת מהם מיבים ושולטת במיליון משרות ציבוריות שרובם אינם עובדים ואנחנו, כלל הציבור, משלמים את שכרם במיסינו. כל אלו חיים על חשבון עובדי המגזר הפרטי שמשלמים מיסים לא הגיוניים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, דיבר אייכלר על החוקים שהעבירה הקואליציה וביקר אותם: "ישנה חקיקה אנטי חברתית נוראה, כמו למשל "חוק השקיות" שנועד למנוע את הזיהום בים ומפריעים לתנינים לנשום. רק אתמול עסקנו בוועדה לפניות הציבור במחסור החמור בתחבורה ציבורית בפרפריה והדיון עסק בנוף הגליל. התחננתי בפני אנשי משרד התחבורה שכשל טוטאלית בהנגשת התח"צ לרוב חלקי הפריפריה: אתם נלחמים בניילונים מזהמים ובמקום שאנשים ייסעו באוטובוס אחד, הם נאלצים לנסוע ברכבים פרטיים, שהדלק הזה הוא המזהם הגדול ביותר. מצד אחד כוהני דת הסביבה מטילים מס על כלים חד פעמי, ומצד שני לא מסדירים תחבורה ציבורית נגישה. זו כפיה דתית של אנשי דת הסביבה".

לסיום, חה"כ אייכלר סיפר: "פעם פגשתי בתקשורת עיתונאי חילוני מובהק שהיה מעשן כבד. באותם ימים עבר החוק שאסור לעשן במקום ציבורי, רק בחוץ. הוא יצא החוצה בקור העז כדי לעשן. אמרתי לו, תגיד, אם הייתי אומר לך שעל פי התורה אסור לעשן, נניח בשבת, ואתה חייב לצאת החוצה, מה היית אומר לי? "אל תכפה עליי, את האמונה שלך. זו כפייה דתית". והנה, פתאום חוקקו לך חוק של "דת איכות הסביבה" ואתה עומד בחוץ ורועד בקור כמו ילד טוב. הוא אמר לי "אין לי מה לענות. באמת אתה צודק. יש פה כפייה דתית". חשוב לשמור על ניקיון האויר, אבל לכפות את הדת הזו על אנשים? זו כפייה דתית לכל דבר ועניין".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button