מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט: החלטת מועצת הנגידים של סבא"א חושפת את פרצופה האמיתי של איראן

ישראל מברכת על החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שעברה הערב (רביעי) ברוב עצום, הקוראת לאיראן למלא באופן מיידי את התחייבויותיה.

החלטת המועצה היא צעד ראשון והכרחי במטרה להחזיר את איראן לציות מלא של מחויבויותיה. ההחלטה היום היא הבעת תמיכה של הקהילה הבינלאומית ביושרה ובמקצועיות של הסוכנות הבינ״ל לאנרגיה אטומית והעומד בראשה, ועל הקהילה הבינלאומית לפעול נגד איראן בכל האמצעים העומדים לרשותה.

החתירה של איראן ליכולות גרעיניות צבאיות מעולם לא פסקה. איראן ממשיכה להפר באופן שיטתי את כל ההתחייבויות הבינלאומיות, ופועלת ללא לאות להסתיר ראיות ולשבש חקירות במטרה להונות את הקהילה הבינלאומית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להחלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ואמר כי "ישראל מברכת את החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהתקבלה הערב. זוהי החלטה משמעותית אשר חושפת את פרצופה האמיתי של איראן."

"החלטת מועצת הנגידים קובעת שאיראן אינה משתפת פעולה עם סבא"א ואינה מצייתת להוראותיה ובכך לא מאפשרת לסוכנות למלא את תפקידה החשוב ולפעול נגד פעילויות בתחום הגרעין הצבאי. המדינות הרבות שהצביעו בעד ההחלטה שיתפו פעולה יחד במטרה לבלום ולמנוע את הגעתה של איראן לנשק גרעיני."

בנט הבהיר כי "ההצבעה היום בסבא"א מהווה תמרור אזהרה ברור לאיראן: אם איראן תמשיך בפעולותיה, על המדינות המובילות להביא את הסוגיה האיראנית בחזרה למועצת הביטחון".

בנט נפגש עם מנכ"ל סבא"א. צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button