העולם הערבימבזקים

דיווח באיראן: מפקד חוליית חיסול של המוסד נהרג בתקיפה אמש בעיראק

מועצת הביטחון האזורית של כורדיסטן העיראקית האשימה היום (חמישי) את "קטייב חיזבאללה (KH)" (גדודי חיזבאללה של קבוצה מיליטנטית שיעית-עיראקית הממומנת על ידי איראן) בתקיפת המזל"ט אמש על "רכבי המוסד", כך לטענתם, ליד הקונסוליה האמריקנית בארביל שבצפון עיראק.

בדיווח של מועצת הביטחון האזורית של כורדיסטן העיראקית נטען כי "התקפת הטרור אמש בארביל נועדה להפעיל לחץ על אזור כורדיסטן. המל"טים ששימשו בתקיפה היו שייכים ל"ספרי חיזבאללה" בעיראק. הם שיגרו את המל"טים מאזור אלטון-כוברי לכיוון ארביל".

כלי הרכב שנפגעו בתקיפה אמש

מוקדם יותר היום, הקואליציה הבינלאומית בראשות ארה"ב פרסמה הודעה שבה טענה כי תקיפת המל"טים אתמול על העיר ארביל, בירת מחוז כורדיסטן העיראקי, גרמה לפגיעה באזרחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אמש דיווחו כלי תקשורת מקומיים כי יעדי התקיפה היו נמל התעופה ובניין הקונסוליה האמריקאית בארביל.

רשת "אל-אהד" העיראקית דיווחה כי התקיפה בוצעה באמצעות מל"טים. הפיצוץ נגרם על ידי מזל"ט סמוך לכביש ראשי עמוס בכלי רכב ואחת המכוניות הייתה היעד שלו.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה מפי מקורות בריטיים וערבים לכאורה כי בתקיפת המזל"ט נהרג מפקד חוליית החיסול של המוסד.

בעמוד הטוויטר של "אינטל סקיי" (intel sky) נטען בתחילה כי איש מוסד בשם "אילק רון", האחראי על חוליית החיסולים בארגון הישראלי, נהרג. אך מאוחר יותר הציוץ נמחק ופורסמה הבהרה לפיה, "מועצת הביטחון של מחוז כורדיסטן הפריכה את ההצהרה האיראנית של סוכן ריגול ישראלי שנפגע, וכינתה זאת "מתקפת טרור". עוד אמרה כי המל"ט הוטס על ידי "קטייב חיזבאללה, דרומית לארביל."

נדגיש כי שום גורם רשמי בישראל לא התייחס לדיווחים.

הציוץ של אינטל סקיי שנמחק

Back to top button