מבזקיםסוריה

התקיפה בסוריה: נגרם נזק משמעותי לאולמות ומחסנים בשדה התעופה

ברשתות החברתיות התפרסמו היום (שבת) תמונות המציגות את הנזק שנגרם מהתקיפה אתמול לפנות בוקר בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק.

משרד התחבורה בסוריה הודיע אתמול לאחר התקיפה כי מסלולי ההמראה ניזוקו, מה שגרם להשבתה של שדה התעופה לפחות ל-48 שעות. בהודעה אף נמסר כי מלבד מסלולי ההמראה, ניזוק גם בניין הטרמינל של שדה התעופה וכאמור תמונות מהמקום פורסמו ברשת האינטרנט.

הנזק שנגרם לאולמות בשדה התעופה בדמשק

אורכו המקורי של מסלול ההמראה בנמל התעופה בדמשק הוא 3.8 ק"מ אך הפגיעות האחרונות מקצרות את המסלול לאורך של 2 ק"מ בלבד, מה שלא מאפשר למטוסים להמריא או לנחות על המסלול מאחר והם צריכים מרחק גדול יותר. בצילומי לוויין שפורסמו ודיווחי מודיעין נראים לפחות שלושה מכתשים קטנים לאורך המסלול שנגרמו כאמור כתוצאה מהתקיפה האווירית המיוחסת לישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"מסלול ההמראה של שדה התעופה הבינלאומי בדמשק ניזוק מהתקיפה האווירית הישראלית "במספר מקומות" ובנוסף, התקיפה פגעה גם בבניין הטרמינל השני של שדה התעופה" נכתב בהודעת משרד התחבורה הסורי.

בתוך כך, משרד החוץ הרוסי פרסם הודעה ובה גינה בחריפות את התקיפה האווירית הישראלית על נמל התעופה הבינלאומי בדמשק.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח כי צוותים עדיין פועלים מאז שעות הבוקר אתמול, בשדה התעופה על מנת לתקן את הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתקיפה ולהשיב את מסלולי ההמראה לפעילות בהקדם.

מקורות בסוריה מציינים כי התקיפה פגעה במסלול ההמראה הצפוני, בתאורה שלאורך מסלול ההמראה, בבניין התקשורת, אולמות הנוסעים ושלושה מחסנים. לדברי המקורות האולמות שנפגעו משמשים אישים בכירים מאיראן ומחיזבאללה שמגיעים לדמשק. בנוסף לכך, המחסנים משמשים לאחסון זמני של אמצעי לחימה לפני העברתם ליעד.

צילום: טוויטר @samer3433
צילום: ImageSat International – ISI
צילום: ImageSat International – ISI

Back to top button