העולם הערבימבזקים

אבו מאזן נפגש בלשכתו עם ברברה ליף: "הגיע הזמן שהכיבוש יסתיים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שבת) בלשכתו ברמאללה עם המשלחת האמריקנית שבראשה עומדת ברברה ליף עוזרת מזכיר המדינה האמריקאית לענייני ישראל-הרשות הפלסטינית ועם סגנה האדי עמר.

במהלך הפגישה הדגיש אבו מאזן כי "מזרח ירושלים היא בירת פלסטין", הוא הבהיר כי "לא ניתן לסבול את המצב הנוכחי בהיעדר אופק מדיני".

אבו מאזן הבהיר כי המטרה של הרשות הפלסטינית היא לשים סוף לכיבוש, כלשונו, "המטרה שלנו היא לסיים את הכיבוש על בסיס החלטות לגיטימציה בינלאומית", אבן והוסיף, "מזרח ירושלים הייתה ותישאר לעד בירת מדינת פלסטין, ולא נתפשר על העקרונות הלאומיים שלנו. אנו נשאר איתנים בארצנו, והגיע הזמן שהכיבוש יסתיים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: צילום: ת'אר ג'נאים, סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא

לדבריו, "לא ניתן לסבול את המצב הנוכחי, בהיעדר אופק מדיני והגנה בינלאומית על עמנו הפלסטיני בשעה שרשויות הכיבוש הישראלי מתנערות מהתחייבויותיהן בהתאם להסכמים חתומים והחלטות לגיטימיות בינלאומית. רשויות הכיבוש ממשיכות פעולות חד-צדדיות, בעיקר בירושלים, ובהתקפות המתמשכות על מסגד אל-אקצא המבורך על ידי קבוצות קיצוניות של מתנחלים. הם מגיעים במספר רב ומקיימים תפילות בחצרותיו. הכיבוש מאפשר לקבוצות קיצוניות אלו להניף דגלי ישראל ובמקביל מונעים מפלסטינים לקיים את הטקסים הדתיים שלהם באופן חופשי במסגד אל-אקצא המבורך ובכנסיית הקבר. בנוסף, נמשך גירוש הפלסטינים משכונות בירושלים, הריסת בתיהם, הרג ילדים ופגיעה באנשים חסרי ההגנה שלנו, תוך כדי המשך פשעי ההתנחלויות וטרור המתנחלים".

הוא הדגיש כי "ההנהגה הפלסטינית נמצאת בתהליך של נקיטת צעדים להתמודדות עם ההסלמה הישראלית, לאור חוסר יכולתה של הקהילה הבינלאומית לחייב את ישראל לציית להחלטות הבינלאומיות ולעצור את צעדיהם. היא מבצעת טיהור אתני ואפליה גזעית, זאת לאור השתיקה האמריקנית. הפרובוקציות הישראליות הללו המהווה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי".

הוא הדגיש את "ההכרח להסיר את הארגון לשחרור פלסטין מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ואת משרד אש"ף בוושינגטון, כשותף מלא ומחויב בתהליך השלום, והפסקת כל הפעולות החד-צדדיות".

עוזרת שרת החוץ של ארה"ב, ברברה ליף, אישרה את מחויבותו של ממשל ביידן לפתרון שתי המדינות ואמרה כי משימתה של המשלחת בראשה היא עומדת, להתכונן לביקורו של הנשיא ביידן, שמעוניין לפגוש את אבו מאזן ולדון בחיזוק השותפות והיחסים הפלסטיניים-אמריקאים. ומציאת דרכים לעצור את ההסלמה באזור ולעבור אל האופק המדיני.

צילום: צילום: ת'אר ג'נאים, סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא
צילום: לשכת עיתונות הנשיא, הרשות הפלסטינית

Back to top button