חדשות חוץמבזקים

"רוצחים אותנו": אלפים ברחבי ארה"ב קראו לפיקוח מחמיר על כלי נשק

אלפי בני אדם הפגינו היום (שבת) בוושינגטון וברחבי ארצות הברית בקריאה לפיקוח הדוק יותר על כלי נשק לאחר מקרי הטבח בעיירה אוולדה בטקסס ובבאפלו, ניו יורק.

"קצנו בזה", אמרה ראש מחוז קולומביה, מוריאל באוסר. "אני מדברת כראש עיר, אמא, ואני מדברת בשם מיליוני אמריקאים וראשי ערים של אמריקה שדורשים מהקונגרס לעשות את עבודתו. ותפקידו להגן עלינו, להגן על ילדינו מפני אלימות בנשק", דווח בסוכנות הידיעות AP.

אחד הדוברים בהפגנה בוושינגטון קרא לסנטורים, הנתפסים כמכשול מרכזי לחקיקה, לפעול בנושא, במיוחד לאור הזעזוע לאחר ש- 19 ילדים ושני מורים נרצחו ב-24 במאי בבית הספר רובב. בית ספר באוולדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: AP Photo/Gemunu Amarasinghe

"אם הממשלה שלנו לא יכולה לעשות שום דבר כדי למנוע מ-19 ילדים להיהרג ולהישחט בבית הספר שלהם, ולערוף את ראשם, הגיע הזמן לשנות את מי שנמצא בממשלה", אמר דיוויד הוג, ניצול הירי ב-2018 שבו נהרגו 17 תלמידים. וצוות בבית הספר התיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד, פלורידה.

ניצול נוסף מהטבח בפארקלנד ומייסד קבוצת X Gonzalez, קרא בתחינה נלהבת לקונגרס לשינוי. "רוצחים אותנו," הוא קרא.

צילום: AP Photo/Jose Luis Magana

יולנדה קינג, נכדתו של מרטין לותר קינג ג'וניור הוסיפה: "הפעם זה שונה כי זה לא קשור לפוליטיקה. זה על מוסר. לא ימין ושמאל, אלא מה נכון ולא נכון, וזה לא אומר רק שצריך רק מחשבות ותפילות. זה אומר גם שיש לנקוט באומץ ופעולה".

מנואל אוליבר, שבנו, חואקין, נהרג בירי בפארקלנד, קרא לתלמידים, "להימנע מלחזור לבית הספר עד שהמנהיגים הנבחרים שלנו יפסיקו להימנע ממשבר האלימות בנשק באמריקה ויתחילו לפעול כדי להציל את חיינו".

Back to top button