מבזקיםפוליטי / מדיני

רה"מ בנט שנה לאחר הקמת הממשלה: "אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר לפני זמן קצר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו מציינים היום שנה לכינון ממשלת ההצלה הלאומית. נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה, שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה, הנשענת על קואליציה מהקשות שידעה הכנסת. ממשלה זו הוציאה את המדינה משיתוק לצמיחה, מחולשה להרתעה, מכאוס לנורמליות. את הממשלה הזאת אסור להפסיק, מוכרחים להמשיך להילחם, למען הציבור הישראלי. הממשלה שלנו עשתה בשנה אחת מה שלא עשו ממשלות בעשר שנים.

ראש הממשלה פירט: "ירשנו קריסה כלכלית והבאנו לצמיחה של 8.1% – הגבוהה בעולם המתקדם. ירשנו אבטלה המונית, החזרנו את המוני המובטלים לפרנסה ולתעסוקת שיא. ירשנו דרום בוער מרקטות חמאס ומבלוני תבערה, אנחנו כולנו – הענקנו לילדי שדרות והדרום את השנה השקטה ביותר שהיתה להם כל החיים. ירשנו העברת מזוודות דולרים לחמאס, הפסקנו מיד נוהג בזוי זה. ירשנו הזנחה פושעת מול אלימות בחברה הערבית, הורדנו את מקרי הרצח והירי ב-40%. הצלנו חיי אדם. ירשנו התקפלות מבוהלת במצעד הדגלים בשנה שעברה. השנה, אישרנו השנה את המצעד מבלי למצמץ – כי זו ריבונות ישראל. בכך, הרמנו מחדש את רוח העם וכן, את ההרתעה. ירשנו גירעון ענק שאיים על עתיד ילדינו, הורדנו אותו לאפס. ירשנו שוקת שבורה וייאוש מול איראן, והבאנו לשינוי היסטורי במאבק מולה. ירשנו שיתוק מוחלט בשירות הציבורי, והבאנו כולנו לפריחת הפעולות למען האזרח. שנה לממשלת ההצלה אפשר להכריז: ביחד הצלחנו!"

בנט הוסיף: "אני מודה שזו לא הממשלה שרובנו דמיינו מראש. אבל דווקא מול אלטרנטיבה של המשך התנצחות וכאוס – גילינו שלעבודה המשותפת יש כח. הוכחנו שאנשים עם דעות שונות, לפעמים אפילו מנוגדות, מסוגלים לעבוד יחד למען המדינה. את כל ההישגים שמניתי הבאנו כולנו ביחד. בראש ובראשונה אני מבקש להודות לחברי ושותפי שר החוץ יאיר לפיד, ממנו אפשר ללמוד שיעור במידות. לכל ראשי המפלגות: שר המשפטים גדעון סער, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת התחבורה מרב מיכאלי, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וליושב ראש רע"ם, ח"כ מנסור עבאס. עברנו מתרבות ה"אני" לתרבות ה"אנחנו"."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "אני יודע שיש שלועגים לכך שאנחנו ממשיכים להילחם על קיום הממשלה למרות כל המהמורות ולמרות המכות הלא קטנות שספגנו. אבל להילחם למען המדינה שלך זה לא נלעג, זה נשגב! ובכלל, אני מעדיף שחלקנו יהיה עם הלוחמים ולא עם הלועגים. אנחנו לא מוותרים על המדינה שלנו. אנחנו לא מוותרים על האפשרות של שיתוף פעולה בין אנשים עם דעות שונות, שאוהבים את המדינה באותה מידה. אנחנו לא מתייאשים ולא נשברים. פשוט לא נשברים. אין לנו את הלוקסוס להישבר, כי אין לנו ארץ אחרת. אני מאחל לכולם מזל טוב – לשנה לממשלה".

צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button