חדשות הארץמבזקים

מרכז שליטה חדש נחנך במחוז ש"י: "מחזקים את ביטחונם של תושבי יו"ש"

טקס חניכת מרכז שליטה החדש של מחוז ש"י נערך היום (ראשון) במעמד מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי, חבריי ספ"כ ארצי, ראש עיריית מעלה אדומים מר בני כשריאל, סגנו ואורחים נוספים.

לאחר אירוע חטיפת הנערים בשנת 2014 בגזרת מחוז ש"י, הוחלט על הקמת וועדה שחלק מהמלצותיה היה תקצוב, תכנון והקמת משל"ט חדש. מרכז השליטה החדש שנחנך עבר למבנה יעודי בו הושקעו משאבים רבים, על מנת לשפר את איכות השירות הניתן לאזרחים. כידוע מרכז השליטה הוא הגורם הראשון אליו פונה האזרח עת נזקק לשירותי המשטרה בשגרה ובחירום.

המרכז החדש יאפשר מתן שירות מיטבי ומהיר, תוך יכולות שימוש באמצעים שונים אשר יסייעו לשוטרים לתת מענה מהיר ואיכותי לאזרח הפונה ומבקש שירותי משטרה. כמו כן מרכז השליטה יאפשר לשוטר בשטח לקבל תמונה רחבה יותר ומדוייקת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי אמר בנאומו: "כל חניכה של תחנת משטרה או הקמה של יחידה מבצעית, היא צעד נוסף בחיזוק ביטחונו של הציבור בישראל, אך ברור לכולם שבחניכת מרכז שליטה יש בשורה משמעותית לאוכלוסייה גדולה שפונה אלינו ברגעים הקשים והמורכבים ביותר שלה. חטיפת שלושת הנערים בשנת 2014 הייתה אירוע לאומי ומשטרתי מכונן. יש בו בכדי ללמד את כולנו מה המשמעות של המוקדן מעבר לקו. מה המשמעות של הניסיון, המקצועיות והיכולות הטכנולוגיות שנועדו כולם לזהות את השיחות הקריטיות ביותר. שיחות שעלולות להתפתח לאירוע של פגיעה בגוף, ברכוש ואפילו של אובדן חיי אדם."

צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר המפכ"ל: "קרוב לעשר מיליון שיחות, ביניהן לא מעט הטרדות ולא מעט סתמיות מתקבלות במוקדי החירום של משטרת ישראל ואנחנו חייבים לעמוד על כולן, להבין היטב את זה שמעבר לקו ולזהות את המצוקה שבה הוא נמצא. בגזרה ייחודית כמו מחוז ש"י הדבר הופך למורכב עוד יותר, כאשר איום הטרור והפרות הסדר הוא איום מרכזי ובולט. מרכזי השליטה הם הזירה הגדולה ביותר והראשונה יש לומר, שבה האזרח נחשף למשטרה. הם חלון הראווה. עם חניכת המשל"ט החדש אנו מחזקים היום בצורה משמעותית את ביטחונם של תושבי המחוז ומשפרים עוד יותר את השירות המגיע להם. שלוש שנים של תכנון, הגדלת התקינה והוספת טכנולוגיות חדשניות, מגיעות היום לסיומן עם חניכת אחד ממרכזי השליטה המתקדמים ביותר שיש לנו בשיתוף מלא וייחודי עם צה"ל שמביא איתו את יתרונותיו היחסיים בגזרת יהודה ושומרון בעלת המאפיינים הצבאיים".

צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי אמר: "איכות חייהם של תושבי יהודה ושומרון והבאים בשערי המחוז תלויים במידה לא מועטה בשירותי המשטרה הניתנים להם בגזרתנו. חניכת מבנה משל"ט ש"י החדש מהווה צעד נוסף שנועד להטיב עם האזרח. מחוז ש"י ומשל"ט ש"י זכו במקום הראשון בשנת 2021 בסקר השירות הארצי, תודות לעבודה מאומצת של שוטרים ומפקדים ומתן שירות יעיל, אדיב ואיכותי. לפני 3 שנים הונחה אבן הפינה, אשר היוותה יסוד להקמת מבנה המשל"ט החדש והיום אנו זוכים לברך על המוגמר, העמל הרב נשא פרי ואנו נדרשים להעניק שירות מקצועי, איכותי וטכנולוגי הן לאזרחים והן לשוטרים."

Back to top button