איראןמבזקים

איראן: קצין ביחידת התעופה והחלל במשמרות המהפכה נהרג ב"משימה"

משמרות המהפכה באיראן הודיעו היום (ראשון) כי קצין ביחידת התעופה והחלל של הארגון נהרג "במהלך משימה".

על פי הדיווח, עלי קמני, חבר ביחידת התעופה והחלל בעיר ח'ומיין בצפון-מזרח איראן, נהרג "במהלך המשימה לאחר שנים של מאבק להגן על המהפכה".

דרגתו של קמני מקבילה לדרגת "סגן" בצה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצהרה של משמרות המהפכה על מותו, לא נמסר מידע על המקום שבו נהרג ובאיזו משימה.

עלי קמני, חבר ביחידת התעופה והחלל במשמרות המהפכה

יש לציין כי בשבועות האחרונים מתרבים הדיווחים על אירועים שונים בהם מוצאים את מותם אנשי משמרות המהפכה או כאלה הקשורים לתוכנית הגרעין האיראנית. החיסול הבולט ביותר הוא של חסן סייד חודאי, אחד ממפקדי כוח קודס של משמרות המהפכה שמת בכניסה לביתו במרכז טהראן על ידי צוות של שני מתנקשים רכובים על אופנוע שביצעו לעברו ירי מטווח קצר ונמלטו.

לאחר מכן אירע חיסול נוסף בו מצא את מותו, עלי איסמעיל זאדה, חבר בכוח קודס שנמצא מת ב-29 ביוני ובמשמרות המהפכה ציינו כי הוא "נפל ממרפסת ביתו בעיר קראג'". גורמי אופוזיציה טענו מנגד כי הוא חוסל על ידי משמרות המהפכה לאחר שחשדו בו בשל קרבתו לחסן סייד חודאי כי הוא מרגל וסיפק מידע שהוביל לחיסולו של חודאי.

אירוע נוסף היה בתחילת החודש כאשר דווח על מותו המסתורי של ד"ר איוב אנתזארי שהיה אחד ממדעני התעופה והחלל המובילים במדינה. בדיווחים לא רשמיים נמסר כי הוא מת כתוצאה מ"הרעלת מזון".

העיתון הכוויתי "אל-קבס" נחשף כי הוא הוזמן לארוחת ערב עם אחד מקרובי משפחתו בעיר יזד לפני מותו. בשובו מארוחת הערב, מצבו הבריאותי הידרדר במהירות והוא הועבר למיון בבית החולים "סייד אלשוהדא" בעיר. לאחר מכן נודע כי אותו קרוב משפחה שהזמין אותו עזב עוד באותו הערב את המדינה.

Back to top button