מבזקיםצבא וביטחון

תא"ל יאיר וולנסקי נכנס לתפקיד מבקר מערכת הביטחון

טקס החלפת מבקר מערכת הביטחון התקים היום (שני) במעמד שר הביטחון בני גנץ וסגן שר הביטחון אלון שוסטר ובהשתתפות מנכ"ל משרד הביטחון אלוף במיל' אמיר אשל, במסגרתו החליף תא"ל יאיר וולנסקי את תא"ל במיל' איתן דהן.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מבקש להודות לך איתן ויחד איתך לכל האנשים פה מיחידת מבקר המערכת, על המקצועיות והעבודה המסורה. אני מכיר את חשיבות הביקורת לאורך השנים, גם מהצד של דרגי השטח – ואני קובע שביקורת מייצרת הזדמנויות למערכת להשתפר. אני בטוח שיאיר ימשיך בהרחבת התשתית שנוצרה בשנים האחרונות, ויביא ביקורת עניינית, נחושה ובונה – שתשפר אותנו כמערכת, שתחזק את מדינת ישראל וביטחונה."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אמיר אשל, הוסיף: "כל ביקורת היא בעלת חשיבות עצומה. ביקורת במערכת הביטחון היא בעלת חשיבות גדולה עוד יותר כי היא תורמת לחיזוק ביטחונה של המדינה, לא פחות מזה. יש אנשים שרואים בביקורת איום, אך ביקורת בעיני היא הזדמנות שמראה זוויות שונות, מעוררת מחשבה, גורמת לפעולה ויש לה חלק גם בתוצאות. איתן, בתפקידך לא עשית הנחות, אך לצד זאת עשית זאת תמיד בדרך שמביאה את הארגונים והאנשים לפעולה דרך שיטתיות ודרך שכנוע. היית מבקר ייחודי, הצלחת להביא מערכות גדולות לכדי עשייה ועשייה נכונה. יאיר, אתה מביא ניסיון רב, בעיקר מהעולם המבצעי. יש לכך משמעות עצומה לביקורת. אני מאחל לך בהצלחה רבה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תא"ל במיל' איתן דהן, מבקר מערכת הביטחון היוצא, אמר: "באתי מהעולם המבצעי בצה"ל מה שהשפיע על תפיסתי את עולם הביקורת ככלי לשפר את הארגון . פעלתי כדי להוסיף ערך לארגון. יחד קידמנו ושיפרנו את המערכת. בלב שלם יכול אני לומר שהשיטה עבדה. פיתחנו מערכת יחסים הוגנת, שקופה ומקצועית עם הגופים השונים. במעמד הזה אני רוצה לדבר גם על חצי הכוס המלאה שראיתי לצד הביקורת. בביקורות ובסיורים פגשתי מפקדים נחושים בצה"ל שפועלים למען ביטחון ישראל, פגשתי עבודות מקיפות ועמוקות וראיתי במשרד הביטחון אנשים מצוינים שיוצאים מגדרם במשימות לאומיות ובהן המאבק בקורונה. כל אלו ילכו איתי גם להמשך."

תא"ל יאיר וולנסקי, מבקר מערכת הביטחון הנכנס, ציין: "יש לי זכות לכהן בתפקיד הזה בהמשך ל- 30 שנות שירות בשמירה על ביטחון ישראל. אני מודה על הבחירה והאמון בי. אני רואה בתפקיד שליחות חשובה שתורמת ליכולתנו לשמור על ביטחון המדינה בכלל ההיבטים. נמשיך לבצע ביקורת עצמאית, שקופה והוגנת מתוך מטרה לשפר את המערכת ולתרום לה ולביטחון המדינה."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button