מבזקיםפוליטי / מדיני

סער: "הצבעת האופוזיציה נגד חוק תקנות יו"ש היא חוסר אחריות לאומית"

שר המשפטים גדעון סער נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה בכנסת: "אתמול אושר בממשלה פה אחד חוק יהודה ושומרון. אנחנו מאפשרים למפלגות אחרות לעשות סדר פנימי בתוכן על מנת לאכוף משמעת בעניין חיוני זה. הצבעת מפלגות האופוזיציה בראשות הליכוד נגד החוק היא דוגמא קיצונית לחוסר אחריות לאומית. תמיכתם בהתנתקות מיהודה ושומרון היא פגיעה בליבת האינטרס הלאומית ובליבת הערכים והאידיאולוגיה שהם מתיימרים לייצג. כל אחד מבין שזו העדפה של אינטרס פוליטי על האינטרס הלאומי. אמשיך לפעול למען חקיקת חוק חיוני זה."

על הפשיעה במגזר הערבית אמר: "בשנה החולפת התמקדתי במאבק בפשיעה במגזר הערבי. אירועי שריפה האוטובוסים בגליל הם חלק מתופעה קשה של פשיעה חמורה המערערת את המשילות ואת שלטון החוק. בתופעת הפרוטקשן צריך לטפל בנחישות, בדיוק כמו שהעברנו הילוך כולל שינוי החקיקה בנושא עבירות נשק בלתי חוקי. המשטרה חייבת לעשות מאמץ עליון לפענוח פשעים אלה ולהביא העבריינים לדין. היום פרסמתי להערות הציבור תזכיר חוק להחמרת הענישה כלפי מי שמבצע עבירת סחיטה באיומים בזיקה לארגון פשיעה. גם מי שמציג עצמו בקשר לעבירה כמי שיש זיקה בינו ובין ארגון פשיעה וקיימת זיקה כזאת – עונשו יוכפל. אמשיך לקדם חקיקה להחזרת המשילות ומלחמה בפשיעה החמורה ובפשיעה המאורגנת."

"לסיום אמר: "הצעת החוק D/9 של אמסלם, בן גביר ופינדרוס לחיסול עצמאות בית המשפט העליון ופוליטיזציה מוחלטת של בחירת שופטים תגיע בעוד יומיים למליאת הכנסת. זאת תוכנית העבודה המוסכמת של כל מפלגות "גוש נתניהו" לא בכדי כל המפלגות חתומות על הצעת החוק הזאת. אם חלילה תקום ממשלת ביבי-בן גביר-הסכנה לאופיו של המשטר הדמוקרטי בישראל תהיה ברורה ומיידית. אנחנו נפעל להפיל את הצעת החוק ביום רביעי במליאת הכנסת – אבל כדאי שהציבור בישראל יבין מה מוטל על הכף."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: לשכת עורכי הדין

Back to top button