מבזקיםפוליטי / מדיני

חי מהכנסת| בנט: "באופוזיציה מסיתים פנימה במקום להילחם באויב"

ראש הממשלה נפתלי בנט נואם בשעה זו (שלישי) בכנסת במסגרת דיון 40 חתימות.

בנט אמר: "אנחנו בימים האלה נלחמים על הממשלה. הממשלה מצוינת אבל היא בימים לא פשוטים והקואליציה קשה ומורכבת. הברירה כיום היא בין כאוס ליציבות, שיתוק לצמיחה. לפני שנה יו"ר האופוזיציה ניסה 4 פעמים להקים ממשלה ונכשל. עמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות, קיבלנו החלטה שאני גאה בה להקים ממשלה מורכבת, להציל את ישראל".

בנט הוסיף: "חברי הכנסת היו צריכים לברוח מהמליאה בגלל טילים תחת הממשלה הקודמת כי היא שידרה חולשה. הכלל של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלשים כלפי האויב. אנחנו עושים הפוך. מדינת ישראל עמדה באחד הרגעים הקשים בתולדותיה, היינו באבטלה של 5.1 הורדנו את זה ל- 2.9 הבטחנו להחזיר את הציבור לתעסוקה והגענו לתעסוקה מלאה, הורישו לנו את הגרעון הגדול בתולדות ישראל והורדנו אותו לאפס – וזה נקרא אחריות. אני מציע שתשמעו חברי באופוזיציה, ירשנו הרתעה מרוסקת מול חמאס – קחו נערה בת 15 שגדלה בשדרות, לא היה לה עד השנה שנה כל כך שקטה. אצלנו ירו שש רקטות, כי חמאס יודע מה זה עוצמה. השנה תחת לחץ עצום, גם בינלאומי וגם של חמאס, התקיים מצעד הדגלים – שנה שעברה אתם התקפלתם. זו האמת ואלו העובדות, חמאס איים ואתם ביטלתם את המצעד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לקריאות הח"כים אמר: "הלוואי שאת האנרגיה הזאת הייתם מפנים כלפי האויב ולא כלפיי. אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם מול האויב, אני הפוך. אני מושיט יד פנימה כי אנחנו עם אחד. אתם האופוזיציה בחרתם שלא להיכנס, הדרה עצמית, אבל אנחנו ממשלה שדואגת לכולם אנחנו לא מסתובבים ואומרים אנחנו נרמוס ונשחט אותם, נחרים בבתי כנסת. לא, אצלי כולם רצויים. לצערי, צריך לומר ביושר שגם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו עדיין את גודל השעה. קיבלו הזדמנות גדולה להשפיע אבל מתאהבים בהפגנות והצבעות ולא רואים את גודל האירוע. אני קורא לאותם חברים שלצערי עדין מבוצרים בהצבעות נגד הממשלה – יש לנו שבוע שבועיים בערך לסדר את זה ואז נוכל להיות גם הרבה זמן להמשיך את הטוב, אחרת לא נוכל".

רה"מ בנט תקף את נתניהו: "אני לא מחביא כמו ביבי, אני נפגש עם מנסור כמו גבר. לא מסתיר ומתבייש. מנהיגות זה להגיד שהם לא אותו דבר, כי הם לא אותו דבר. יש פה את מנסור עבאס שבאמת אני לא זוכר מנהיג ערבי דתי כזה. זה עצוב, בתולדות הכנסת לא הייתה אופוזיציה כל כך לא ממלכתית כל כך שורפת אסמים כמוכם. לא כולם, אבל חלק. זה השותף שלך כ"ץ, כ"ץ-עודה, ביבי-טיבי. לא תכננתי לשבת עם מנסור עבאס בקואליציה אחת אני מודה. הוא קיבל החלטה אסטרטגית להיות מנהיג ערבי אמיץ, הוא לא חבר בליכוד או בימינה יש לו עמדות אחרות אבל עכשיו הבחירה היא האם אנחנו ניתן את הכוח לקיצוניים שאתם שותפים שלהם או שניתן את הכוח למי שרוצה ביחד. אי אפשר לתקוף ממשלה שמביאה שקט לעזה שאתם לא הצלחתם להביא, אי אפשר לתקוף ממשלה שמורידה פשיעה ב-40 אחוז אז תוקפים אותנו על עצם היותנו ולא על פעילותנו, תחשבו על זה".

"מרכבות אש": הקבינט התכנס במסגרת תרגיל המלחמה הגדול של צה"ל
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

Back to top button