מבזקיםפוליטי / מדיני

השר בר לב נפגש עם עוזרת מזכיר המדינה האמריקנית: "אויב שאין לו מה להפסיד הוא אויב מסוכן"

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב פגש היום (שני) בירושלים את עוזרת מזכיר המדינה של ארה"ב, ברברה ליף. במהלך הפגישה עסקו השניים בנושאים הקשורים במעמדה של ישראל במזרח התיכון, בסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמצב ברצועת עזה.

השר בר-לב התייחס למדיניות הביטחונית של הממשלה ואמר: "למרות שיש לנו ממשלה מורכבת שלא יכולה לממש את כל השקפותיי, יש דברים שאנחנו מקדמים בהצלחה. כך למשל, אנחנו מקדמים מדיניות נכונה שקבעה ומיישמת הממשלה בהתייחס לרצועת עזה, של החלשת חמאס וחיזוק הרש"פ. אויב שאין לו מה להפסיד הוא אויב מסוכן, והאינטרס שלנו הוא שלפלסטינים בעזה יהיה מה להפסיד. לכן אנחנו אישרנו לתושבים מהרצועה אלפי אישורי עבודה בישראל, וכל עוד נמשך השקט מהרצועה – נאשר עוד יותר."

עוד הוסיף בר לב: "בנוסף, את אישורי העבודה בישראל מעניקה הרש"פ, ובכך אנו מחזקים את השפעתה ברצועה על פני החמאס. יש לכך השפעה גדולה על המצב הכלכלי ברצועה, ואם תונח על השולחן תוכנית פיתוח כלכלית רחבה יותר, אולי אפילו ביוזמת ארצות הברית, יש סיכוי רב שהביטחון בדרום יתחזק עוד יותר. כל תוכנית כזו חייבת לכלול את השבת גופות חיילינו שנמצאות בידי חמאס, ואת השבתם האזרחים הישראלים שמוחזקים ברצועה. עזה תמיד תהיה נוכחת, ואי אפשר לנתק אותה באמת מיהודה ושומרון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר השר לביטחון פנים: "אבי, רב-אלוף חיים בר-לב ז"ל, היה סגנו של יצחק רבין ז"ל במלחמת ששת הימים, ונתן את הפקודה לאלוף פיקוד המרכז עוזי נרקיס ז"ל, לשחרר את העיר העתיקה. מצעד הדגלים צעד השנה בעיר העתיקה בנתיב המסורתי שלו בו התקיים במשך שנים – והמצעד הסתיים באופן שקט יחסית. ההחלטה שקיבלתי הייתה רגישה, אבל מושכלת. בנוסף, לנו חשוב כמדינה שבני כל הדתות יוכלו לממש את חופש הפולחן שלהם בירושלים, ובמהלך חודש הרמדאן עשינו הכול כדי שזה יקרה, ומאות אלפי מוסלמים אכן עלו להתפלל בהר הבית. ירושלים היא עיר מורכבת מאוד, והיא דורשת מאיתנו ניהול מושכל של המציאות הדתית בה, וכך אנו עושים".

צילום: אתר הכנסת

Back to top button