כלכלהמבזקים

"השוק הפרוע וחולשת השוכרים מול המשכירים מחייב טיפול פרטני"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (שני) את הקמתה של ועדת משנה לבחינת שוק השכירות למגורים בישראל ובחרה בח"כ יבגני סובה לעמוד בראשה. בוועדה יהיו חברים ח"כ לימור מגן תלם וחברי הכנסת רון כץ ואורי מקלב.

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

היו"ר ביטון הציג את ההצעה ואמר כי ח"כ סובה מבין את הנושא והוא קרוב לליבו. עוד הוסיף היו"ר ביטון, כי הכאב של שוכרי הדירות גדול ומתעצם ככל שהאפשרות לקנות בית מתרחקת. הוא אף שב והזכיר את יוזמתו לקדם דירות קטנות לדיור בר השגה, אותן ניתן יהיה להגדיל בעתיד, ואמר כי הוועדה מודאגת מקצב הפתרונות בין היתר גם של רכישת הדירות לדיור הציבורי שמתעכבת. "השוק הפרוע של שוכרי הדירות וחולשת השוכרים מול המשכירים ועליות המחירים זה דבר שמחייב טיפול פרטני, בקרה על משרדי הממשלה ואולי אף חקיקה שתיזום הוועדה ויוביל ח"כ סובה".

ההצעה אושרה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטון, ח"כ סובה, ח"כ ענבר בזק וח"כ אורי מקלב. לאחר מכן אמר ח"כ סובה כי הוא מכיר את הנושא שנים, עוד מתקופת המחאה החברתית אז היה עיתונאי, והוסיף: "שוק השכירות בישראל הוא פרוע ודורש מעקב צמוד. הוועדה תפעל בהתאם להתפתחות בשוק הדיור ולתכניות הממשלה, ותציג את תוצאותיה לממשלה". בנימה אישית הוסיף ח"כ סובה: "אני שנים גר בשכירות ואני חייב להגיד – התחושה הזו של שוכרים כשמתקרב מועד חידוש היא ממש לעבור אירוע עלעלי פסיכולוגי ויש חשש ממשי בכמה הולכת השכירות להתייקר".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ח"כ מקלב אמר כי מעטים הנושאים בוועדת הכלכלה שעליהם יש מחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה, וכי אין ספק שהקמת הוועדה נובעת מדאגתו של היו"ר ביטון לחלשים. הוא הוסיף כי השכירות היא המרכיב המשמעותי ביותר בעליית המחירים שמתרחשת לאחרונה, ואמר כי ועדת משנה תוכל לראות את התמונה הכוללת.

ח"כ גילה גמליאל, שלא השתתפה בהצבעה כי אינה חברה בוועדה, בירכה את ח"כ סובה וגם את היו"ר ביטון, ואמרה לו כי הוא "מבין את תפקידו לפקח על פעילות הממשלה ועושה זאת בצורה מעוררת השראה, בעיקר בתקופה של כנסת לא מתפקדת כמו בשנה האחרונה". ח"כ ענבר בזק אמרה כי היא מברכת על הקמת הוועדה, וציינה כי תתשתף בישיבותיה.

צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button