מבזקיםמשפטי/פלילי

20 חודשי מאסר נגזרו על השייח' המסית מלוד: "מקומו לשבת בצינוק"

בית משפט השלום ברמלה גזר הבוקר (שלישי) 20 חודשי מאסר בפועל על השייח׳ יוסף אלבאז, אמאם מסגד אלעומרי בלוד, בגין תקיפה ואיומים.

אלבז, שמוכר מסרטוני ההסתה שפרסם בימי מבצע שומר החומות והמתיחות בהר הבית, ישלם בנוסף למתלונן נגדו פיצויים בסך 20,000 ש"ח לצד קנס של 10,000 נוספים.

על פי כתב האישום, המתלונן, שהוא עורך דין במקצועו, ייצג את אביו ואת דודו המנוח בהליך משפטי בנוגע לסכסוך על קרקע בשכונת ס"ח בלוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי כתב האישום, עורך הדין הגיע למקום בשלישי באפריל 2019 על מנת לוודא מימוש צו שניתן על ידי בית משפט, כשויכוח החל בינו לבין אלבז. אלבז אמר לעורך הדין: "הכביש הזה לא ייסגר, לא יעזור לך, הגופה שלך תהיה פה ואנחנו ניסע עליה. אני אזיין אותך ואדרוך על הגופה שלך". לאחר מכן אלבז סטר לעורך הדין, כשמשקפיו נפלו ונשברו.

על פי כתב האישום, עורך הדין ניסה לצלם את אלבז בטלפון הנייד, והנ"ל בתגובה הרים אבן גדולה והטיח אותה בפניו, כשתוך כדי סטר בידו השנייה שוב לעורך הדין. עורך הדין נמלט, אלבז רדף אחריו, והשליך לעברו שוב אבן שפגעה ברגלו.

בגזר הדין קבע השופט הישאם אבו שחאדה: "טוב היה עושה הנאשם אם היה פועל להבטיח את קיומו של כביש הגישה לאותה שכונה באפיקים החוקיים המקובלים ולא בדרך פסולה ובזויה של פורקן הזעם שהוא אוצר בתוכו כלפי רשויות מנהליות. המתלונן בסך הכל מילא את תפקידו המקצועי כעורך דין. מכאן גם החומרה היתרה במעשי האלימות של הנאשם כלפי המתלונן, והדבר צריך לקבל את ביטויו בעונש שיושת עליו".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "שמח שהדרישות שלנו מהמשטרה והפרקליטות התחילו להיות מטופלות והבוקר נשלח המחבל ותומך הטרור האימם המסית אלבאז לכלא ל- 20 חודשים. אומנם זה מעט מידי, אבל מקומו של השייח המסית הוא לשבת בצינוק, בלי הפינוקים שיש בבתי הכלא ולבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח במשך 20 שנים".

Back to top button