מבזקיםמשפטי/פלילי

אירוע אלימות מזעזע בקופ"ח כללית: מטופל חבט בראשה של רופאה בבאר יעקב

אירוע אלימות מזעזע התרחש היום (שלישי) במרפאת המושבה בבאר יעקב של קופת חולים כללית. מטופל ששהה בחדרה של הרופאה סירב לעזוב את החדר והלם בראשה של הרופאה באמצעות חפץ מתכתי. צוות המרפאה נזעק לסייע למשמע הצעקות ועם הפעלת לחצן המצוקה. המשטרה וצוות ביטחון של המחוז הוזמנו מיידית. הרופאה פונתה לטיפול בבית חולים שיבא תל השומר עם חבלת ראש חמורה כשמצבה מוגדר קל. היא מתקשרת עם סביבתה ונדרשת להמשך בדיקות נוספות. החשוד בתקיפה עצור בידי המשטרה.

מהנהלת כללית נמסר: "אנו מזועזעים ממקרה אלימות קשה ביותר כלפי רופאה מסורה. הצוותים מעניקים טיפול מסור ומעגל האלימות חייב להיפסק מייד! לא נשלים עם מציאות שבה צוותים רפואיים חשופים לאלימות קשה מדי יום. אנו דורשים מכל הרשויות הנוגעות לנושא לשלב ידיים, לפעול בנחישות וללא פשרות למיגור התופעה. על המדינה להקצות באופן מיידי משאבים לצורך עיבוי האבטחה ותוספת אנשי בטחון גם למרפאות הקהילה כדי ליצור מרחב בטוח לצוותים, למטופלים ולכלל המבקרים במוסדות הבריאות" .

מבית החולים שיבא תל השומר נמסר: " המרכז הרפואי שיבא מזועזע ומגנה בתוקף את התקיפה הברוטאלית, עומד לצידה של הרופאה, קופת חולים כללית וכל הצוותים הרפואיים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון המתמחים "מרשם" נמסר: "אסור לנו להשלים עם התמונה המזעזעת הזו! פשוט אסור! כולם הבטיחו לטפל באופן מיידי באלימות נגד צוותים רפואיים, ומיהרו להצטלם לוחצים ידיים עם עוד פוליטיקאים על עוד במה! ובינתיים הרופאות והרופאים ממשיכים להיות חשופים ומותקפים בביה"ח ובמרפאות. עוד "שביתת אזהרה" בהתראה של יומיים מראש זה מעט מידי ומאוחר מידי. אנחנו קוראים להסתדרות הרפואית להכריז על שביתה כוללת ומיידית החל מרגע זה ועד שרשויות המדינה יישמו את מה שצריך כדי שהרופאות והרופאים יפסיקו להיות שק חבטות."

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מביע זעזוע עמוק מאירוע התקיפה הבוקר של רופאה בקופת חולים כללית בבאר יעקב."

מנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ נחמן אש, אמר : ״המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרופואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה״.

הרופאה שנפצעה
צילום: pixabay
ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית. צילום: דוברות כללית

ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית, בהתייחסות לתקיפת רופאת משפחה במרפאת באר יעקב, מחוז מרכז

Back to top button