צרכנות

איך מנקים שטיחים מקיר לקיר

קרדיט תמנה CANVA

רצוי לשאוב את השטיחים אחת לכמה שבועות, אך ניקיון זה הוא שטחי ולא מאוד יעיל לאורך זמן. כיצד תנקו שטיחים מקיר לקיר? אנחנו כאן כדי לתת לעזור לכם.

מתי מנקים שטיחים מקיר לקיר

לרוב ניקוי שטיחים מקיר לקיר מתבצע בין חצי שנה לשנתיים, כתלות בכמות האנשים שעוברת בחדר. כמובן שאם החדר יותר צפוף ביומיום – מומלץ לנקות אותו לעתים יותר תכופות (יותר קרוב לחצי שנה) והפוך.

שלב ראשון – פינוי החדר

יש להוציא את כל הרהיטים מהחדר. במידה וברשותכם רהיטים כבדים, מומלץ לחצוץ את השטיח ואת הרהיט באמצעות נייר עמיד כמו נייר כסף. מדוע? במקרה של רהיטי עץ כבדים עלול להיווצר מצב של ירידת הצבע על השטיח הרטוב. במקרה של היטי מתכת כבדים עלול להיווצר מצב של סימנים של חלודה על השטיח הרטוב.  כמו כן, מומלץ לא לגרור את הרהיטים מחוץ לחדר על מנת שלא להזיק לשטיח. כמו כן, במידה ויש ווילונות בחלל החדר, מומלץ לקשור אותם כדי שלא יפריעו לניקוי שטיחים בבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שלב שני – שאיבה

כעת, יש לוודא שאין חלקי מתכת או פריטים גדולים על הרצפה כדי לא לקלקל את שואב האבק. לאחר מכן שואבים בעוצמה נמוכה וביסודיות את החדר. 

שלב ביניים – בהתאם להוראות היצרן

בחלק מהשטיחים יש הוראה לרסס את השטיח עם תרסיס ייעודי לניקוי כתמים. אם אינכם יודעים אם בכלל ובאיזה תרסיס להשתמש, מומלץ להתייעץ עם מומחה כמו אחד מבעלי המקצוע מחברת וויקלין. 

שלב שלישי – שימוש בטכנולוגיה

יש להזמין מכונה ייעודית לניקוי שטיחים מקיר לקיר. הערה חשובה במקרה זה היא לא להשתמש במכונה אם לא יודעים כיצד. יש לבדוק את המים אחת לכמה זמן ולהחליף אותם במידה והם מלוכלכים. כמו כן, יש לוודא שהגוון של השטיח באזור הניקיון הוא אותו גוון. מומלץ להזמין איש מקצוע לניקוי שטיחים מקיר לקיר.

שלב רביעי – לשאוב. שוב

זהו שלב חשוב כי בניקוי שטיחים מקיר לקיר שאיבה לא יסודית עלולה להביא לעובש, ריחות לא נעימים וכתמים על השטיח. כמובן ששאיבה טובה תביא להוצאה מיטבית של הלכלוך ומקצרת את תהליך הייבוש. לא לשכוח לשאוב את הפנלים ודפנות החדר במידה ועשויים משטיח. 

אחרי השאיבה

מומלץ להשאיר חלונות פתוחים על מנת לקצר את תהליך הייבוש. אפשרות נוספת היא להשתמש במאוורר להאצת הייבוש. לאחר שהתייבש בדקו בשנית את השטיח היות ועלולים להישאר כתמים. במקרה זה אתם עשויים לרצות לנקות את השטיח בשנית. מומלץ לא להחזיר את הרהיטים מבלי לוודא שכל השטיח יבש.

שימור

מומלץ לבדוק שהשטיח לא נמצא באזור לח. במידה ויש עובש, כנראה הבעיה היא דליפת מים באזור. במקרה זה, מומלץ להסיר את השטיח מהקיר ולנקות אותו מעובש ולבדוק את המקור לרטיבות (שכנראה מגיע מהקיר). אם לא כך תעשו ותסתפקו רק בניקוי העובש, הוא כנראה יחזור.

ניקוי שטיחים מקיר לקיר – לא סיפור

לסיכום, לא מאוד מסובך לנקות שטיחים מקיר לקיר. יש להקפיד על ההמלצות הבסיסיות שניתנו כאן על מנת שלא לגרום לנזק לשטיחים. בכל מקרה, המלצה חמה היא להיעזר בבעל מקצוע, שיוכל לבצע ניקוי שטיחים מקיר לקיר בצורה שתקטין את הסיכוי לנזק לשטיח ובעל אינטרס שלקוחותיו יצאו מרוצים משירותיו.

Back to top button