מבזקיםפוליטי / מדיני

בנט נפגש עם נשיאת הנציבות האירופאית: "אנו רוצים לבנות גשרים לשלום"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש היום (שלישי), עם נשיאת הנציבות האירופאית, אורסולה פון דר ליין, בלשכת רה"מ בירושלים.

תחילה התקיימה פגישה בארבע עיניים, ולאחריה פגישה מורחבת בין הצדדים. בפגישה דנו בחיזוק היחסים הבילטרלים בין ישראל ואירופה. כמו כן, הסכימו בצורך להידוק שיתופי הפעולה בתחומי חדשנות, התמודדות עם שינויי האקלים, קיימות ועוד.

ראש הממשלה נענה לבקשת נשיאת האיחוד האירופי, לשיתוף פעולה בייצוא גז טבעי דרך מצרים לאירופה. בנוסף, ראש הממשלה הציג את פעולותיה של איראן באיזור, והדגיש בפני הנשיאה את קריאתו לקהילה הבינלאומית לפעול ביד קשה כנגד המשטר והתקדמותו המואצת לעבר פיתוח נשק גרעיני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא דברים במהלך ההצהרות המשותפות: "ברצוני לקבל אותך בברכה לירושלים. אני שמח לראותך, נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. יש לי העונג לארח אותך ואת הפמליה המכובדת שלך כאן בישראל. אנו יודעים שאת ידידה גדולה של העם היהודי ושל ישראל. בהיותך האישה הראשונה בהיסטוריה שמכהנת בתפקיד נשיאת הנציבות האירופאית, אני שמח שפגשת חברים רבים בממשלה שלי, שאני גאה לומר שיש בה את המספר הרב ביותר של שרות, בהיסטוריה של ישראל. זו גם הממשלה המגוונת ביותר בהיסטוריה שלנו: יש לנו דתיים וחילוניים, ימין ושמאל, יהודים וערבים וזה מצריך תמרון, אבל אנחנו עומדים בזה. אתמול ממשלתי חגגה שנה. זו הייתה שנה גדושה. בשנה האחרונה, חידשנו את קשריה של ישראל עם שכנינו באזור. אנו רוצים לבנות גשרים לשלום."

עוד הוסיף בנט ואמר: "הצבנו את נושא שינוי האקלים על סדר היום של ישראל והפכנו אותו לעדיפות לאומית, הגדרנו מחדש את מקומה של ישראל בקהילה העולמית. אני שמח לומר שהיום ישראל ואירופה נמצאות במסלול חזק וחיובי מאוד. הסחר, חדשנות ושיתוף הפעולה הכלכלי בינינו מרקיעים. אנו רואים שהשותפות ביננו נוסקת לגבהים חדשים. לפני כחצי שנה, ישראל הצטרפה לתוכנית Horizon Europe. ושוב, השבוע, ממשלתי אישרה שישראל תצטרף לתוכנית Creative Europe, והיום נשלב ידיים למען מיזמים גדולים עוד יותר. לעם היהודי באירופה יש היסטוריה ארוכה. היום אנו יודעים שאירופה מונהגת על ידי מנהיגים כמוך, שמבינים את כובד המשקל, האחריות, ונוקטים בפעולה נחושה מול האנטישמיות. מילותייך היום באוניברסיטת בן גוריון היו עוצמתיות. אמרת שישראל ואירופה תמיד יהיו ידידות ובנות ברית, כיוון שההיסטוריה של אירופה היא ההיסטוריה של העם היהודי. אני מסכים בהחלט."

בנט נפגש עם נשיאת הנציבות האירופאית: "אנו רוצים לבנות גשרים לשלום"
צילום: חיים צח/ לע"מ

"ברצוני לנצל את ההזדמנות כדי לברך אותך, גברתי הנשיאה, על תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. זו אוניברסיטה טובה, גברתי הדוקטור. עם המלחמה המתמשכת וההרסנית באוקראינה מגיעות השלכות גלובליות נרחבות. זה הזמן שהקהילה הבינלאומית תעבוד יחד. אפילו באזורנו אנו רואים פוטנציאל לרעב ומצוקה גדולים שעלולים להשפיע רבות על היציבות ורווחתם של אנשים. זו הסיבה שהיום נדון בדרכים שבהן האיחוד האירופי וישראל יוכלו לשתף פעולה בנושא ביטחון תזונתי, אנרגיה ועוד. בשנים האחרונות, ישראל עברה ממדינה מייבאת גז למדינה מייצאת גז. אנו עובדים כעת כדי להפיק עוד גז טבעי מתוך המים הכלכליים של ישראל. ברצוני לנצל את ההזדמנות ולשבח את המנהיגים הנכבדים של האיחוד האירופי על החלטתם האחרונה לגנות את איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. החלטה זו הגיעה בעקבות סירובה של איראן לאפשר לסבא"א הסברים מספקים לשרידי אורניום שנמצאו באתרים שאיראן לא הצהירה עליהם." הוסיף.

בנט נפגש עם נשיאת הנציבות האירופאית: "אנו רוצים לבנות גשרים לשלום"
צילום: חיים צח/ לע"מ

לסיום, אמר: "לא רק שהם הסתירו מידע, המשטר האיראני גם איים בפעולת תגמול אם סבא"א תצביע נגדם. כאשר סבא"א הצביעה נגד איראן, איראן הגיבה באמצעות כיבוי 27 מצלמות פיקוח באתרים גרעיניים ברחבי המדינה. למעשה, היא ניתקה את יכולתה של הקהילה הבינלאומית לראות מה איראן עושה. זה צעד מסוכן ביותר. פעולותיה התוקפניות של איראן צריכות להוות קריאת השכמה לקהילה הבינלאומית, וצריכות להיות לכך תוצאות ברורות וחזקות – לחץ מוגבר והטלת אחריות על איראן במועצת הביטחון של האו"ם. הדרך היחידה לעצור את איראן היא אם נפעל ונעצור אותם. ישראל והאיחוד האירופי שותפות טבעיות ויש לנו נושאים רבים לשיחה הערב. לפני שנפשיל את שרוולינו וניגש לעבודה, ברצוני להודות לך שוב על ידידותך העמוקה כלפי העם היהודי ומדינת ישראל. אנו יודעים שזה מגיע מהלב. תודה על היותך שותפה בפרק חדש זה ביחסים בין ישראל לאיחוד האירופי. תודה רבה לך וברוכה הבאה לישראל".

Back to top button