מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "האפשרות שישראלי ייחטף או ייהרג בטורקיה צריכה להטריד את כולם"

שר החוץ יאיר לפיד קיים לפני זמן קצר (רביעי) תדרוך לכתבים מדיניים לרגל שנה לכניסתו לתפקיד. השר לפיד אמר: "עם כניסתי בפעם הראשונה למשרד, לפני שנה ויום, נשאתי נאום בפני העובדים ובו הצגתי מטרות וסיכונים מרכזיים. המטרה הראשונה היתה לשנות את דרך העבודה והיחסים בין ישראל לבין ארצות הברית ומעצמות אירופה, לבסס את הדיאלוג המשותף עימן, המתבסס על ערכי הדמוקרטיה הליברלית, זאת מבלי לוותר על האינטרסים שלנו. צבנו לפני שנה היה רע מאוד – לא היה מי שיקשיב לנו בנושאים השונים, בהם סוגיית הגרעין האיראני, ולא היה מי שיאבקו עבורינו במוסדות הבינלאומיים. כעת, הכל השתנה – כאשר בין היתר ארצות הברית החליטה להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור. מדובר כאמור בניצחון ישראלי משמעותי. הישג נוסף הוא האישור שניתן בקונגרס, ברוב של 420 תומכים, להענקת מימון לרכישת מיירטי כיפת ברזל נוספים."

השר לפיד הדגיש: "המשרד נמחץ לאורך שנים במספר מובנים, בהם סגירת שגרירויות ותקופה בה לא כיהן שר חוץ. מצבנו הרבה יותר טוב בתחום הזה מאשר היה לפני שנה, והחלטת הנגידים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רק מוכיחה לנו כי העולם מקשיב לנו. השגנו שינוי בקשב העולמי מבלי לאבד את חופש הפעולה שלנו בתחום. מדובר בתהליכים ממושכים, ובמבחן השנה הראשונה – אפשר להגיד שהצלחנו לעמוד פחות או יותר במטרות הללו, ואף השגנו יותר ממה שקיווינו בתחומים מסוימים, כמו פסגת הנגב ונטישת המדינות את ועידת דרבן."

לפיד הוסיף: "לא חושב שאי פעם התרחש אירוע כמו פסגת הנגב – כאשר שישה שרי חוץ יושבים ביחד ומנהלים שיח אינטימי, בלי עוזרים ויועצים, ומקימים קבוצות עבודה בנושאים המשמעותיים לנו, לצד שימור ביטחון באזור. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, כאשר בין היתר הצלחנו להחזיר חלק מהאינטימיות ביחסים עם מצרים וירדן"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לאזהרת המסע לטורקיה אמר: "אנחנו מאוד מוטרדים מכך שאנשים עדיין טסים לטורקיה. גם זה קשור לאיראן. אני מבקש מן הישראלים להבין שאנחנו לא עושים זאת בקלות והעלנו את איום הטרור באיסטנבול לרמה 4, כאשר באנטליה הוא עדיין ברמה 3. זה צריך להטריד את כולם, האפשרות שמישהו ייחטף וייהרג באיסטנבול."

צילום: שלומי אמסלם לע"מ

Back to top button