חדשות הארץמבזקים

מבנה מטה מחוז ירושלים נקרא על שמו של רנ״צ בדימוס יהודה וילק ז״ל

טקס הנצחה התקיים הערב (רביעי) במחוז ירושלים של משטרת ישראל במהלכו מבנה מטה מחוז ירושלים נקרא על שמו של רנ״צ בדימ׳ יהודה וילק ז״ל- המפכ״ל ה-13 של משטרת ישראל.

הטקס התקיים במעמד יו״ר הכנסת מיקי לוי שהיה בעברו מפקד מחוז ירושלים, השר לבטחון הפנים עמר בר לב, מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי, סמפכ״ל המשטרה ניצב דוד ביתן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, חברי ספ״כ המשטרה הארצי, מפקדי מחוז ירושלים בעבר, חברי מועדון הרנ״צים והניצבים, ובהשתתפות בני משפחתו של יהודה וילק ז״ל, מפקדים ושוטרים במחוז ירושלים. במהלך הטקס נחשף הלוט על מבנה מטה מחוז ירושלים, הכולל את שמו וקורות חייו של יהודה וילק ז״ל.

צילום: דוברות המשטרה

יהודה וילק נולד בעיר תל אביב בשנת 1949 ושירת בצה״ל כלוחם וקצין בסיירת שיריון. בשנת 1971 התגייס למשטרת ישראל ושירת תחילה במפלג ההונאה ביחידה המרכזית במחוז ובהמשך קודם לתפקיד סגן ראש מחלק חקירות בירושלים. בהמשך שירותו שירת במגוון תפקידים בתחום החקירות והתביעות, וכן בתפקידי פיקוד במשטרה בהם: מפקד תחנת כפר סבא, מפקד תחנת פתח תקווה, מפקד מרחב איילון, מפקד ימ״ר תל אביב ומפקד מרחב ירקון. בין השנים 1993-1994 כיהן כמפקד מחוז ירושלים, ופרש מהמשטרה בסיום תפקידו. בשנת 1998 נקרא לשוב לשירות וכיהן כמפכ״ל המשטרה עד לסוף שנת 2020.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רב ניצב בגימלאות יהודה וילק הלך לעולמו ב-17 במרץ 2019, וכאמור לאחרונה הוחלט במשטרה להנציח את שמו במבנה מטה מחוז ירושלים במגרש הרוסים.

השר לבטחון הפנים עמר בר לב אמר: ״אנחנו מנציחים קריירה מפוארת של מפקד, אדם, מנהיג, שהיה בחייו המקצועיים בראש ובראשונה שוטר מהמעלה הראשונה. קצין שצמח מהבסיס, ועבר תפקידי שיטור מגוונים  מימיו הראשונים במדים הכחולים, דרך פיקוד על מחוזות ועד שהגיע לראש הפירמידה. הנצחתו של יהודה וילק, כאן במחוז ירושלים, היא לא רק הצדעה למי שכיהן כמפכ"ל ה-13 של משטרת ישראל, אלא גם הבעת הוקרה למחוז ירושלים שיהודה פיקד עליו, למשרתים בו ולמפקדים עליו״.

צילום: דוברות המשטרה

עוד אמר השר בר לב: ״בחודשים האחרונים, ובפרט במהלך חודש הרמדאן ובמצעד הדגלים, ניצב המחוז במוקד העשייה הביטחונית של מדינת ישראל. זו זירה מורכבת, רגישה מאוד מבחינה דתית ובינלאומית, הדורשת הפעלה נחושה וחכמה של הכוח המשטרתי. שוטרי ושוטרות המחוז, בפיקודו של ניצב דורון תורג'מן, פעלו בתקופה הזו אל מול מגוון איומים ואתגרים, בעומסים גדולים מאוד ותחת מתח ביטחוני ומדיני שאין דומים להם בשום מקום בישראל, ולדעתי גם בעולם.  ירושלים, מעבר להיותה מרכז העולם, היא גם כנראה העיר המורכבת ביותר, והיא הופקדה בידיכם. אתם, שוטרי ושוטרות המחוז, עושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונה של ישראל. ניצבים חוצץ בין מבקשי רעתנו לבין אזרחי ישראל, ונכונים לסכן את חייכם למען המטרה. פועלים בנחישות, במסירות ומתוך תחושת שליחות. זו ההזדמנות שלי להודות לך מפקד המחוז ולשוטרי ושוטרות המחוז, על כל מה שאתם עושים למעננו, ועל נכונותכם להתייצב בחזית המאבק. תודה לכם, ותודה למשפחות שלכם. והתודה הזו היא לא רק בשמי, אלא גם בשמה של ממשלת ישראל ובשמם של אזרחי ישראל״.

צילום: דוברות המשטרה

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי אמר: ״הערב שבו אנו מבקשים להנציח מפכ"ל על ידי קריאת מבנה מחוז ירושלים על שמו, הוא ערב מרגש במיוחד. יש בו בכדי להוקיר על פועלו של המפכ"ל השלושה עשר של משטרת ישראל. "הוא עוד יגיע רחוק" את זה אמר ניצב משנה בדימוס, יוסף סוויד שהיה המדריך שלו בקורס פו"מ. והוא לא טעה. הערב אנו מנציחים את שמו על הבניין שכה אהב. על הבניין של אחד המחוזות המשמעותיים במשטרת ישראל. מחוז בעל מאפייני פשיעה ופעילות טרור ייחודיים אשר שוטריו לא נחים ולא נמים כמצופה משומרי ישראל. כאן, בבניין הזה מתקבלות החלטות גורליות לביטחון המדינה, ולגורל אזרחי המחוז ומבקריו. כאן, מבניין המחוז יוצאים שוטרים נחושים וחדורי מוטיבציה שרואים בשירותם שליחות, נתינה והקרבה למען שלומה וביטחונה של העיר. כך ראה את שירותו גם יהודה וילק זיכרונו לברכה, שירות של תרומה ונתינה עבור אזרחי ישראל וכך בעצם ראה את כל חייו, גם בתפקידים אותם ביצע לאחר שירותו במשטרה״.

צילום: דוברות המשטרה

״משפחת וילק היקרה, הרעיה דורית, הילדים גלעד, טל ואמיר והאח יצחק, יש בהנצחתו של יהודה גם הוקרה והערכה על השנים הרבות בהן הוא היה בעבודה ימים ולילות, שעות ארוכות, שבתות וחגים. שנים בהן אתם בני המשפחה עמדתם לצידו, תמכתם, חיזקתם והייתם למשענת. בזכותו ולא פחות בזכותכם הוא הגיע לכהן כמפכ"ל וזכה לקריירה מפוארת במשטרת ישראל". הוסיף.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: ״מחוז ירושלים התמודד לאחרונה עם צבר אירועים והיערכויות בריכוז מאמץ מתמשך ואינטנסיבי. המפקדים והשוטרים שהמחוז התברך בהם פעלו לילות כימים, בכל משימה שהובאה לפתחם, הסתערו באומץ אל מול כל איום ונהגו בתבונה למול סוגיות מורכבות בעלות השפעה רחבה. אני מבקש להודות להם, כחולים וירוקים כאחד על שליחותם, ופעילותם הבלתי מתפשרת למען הציבור בישראל. התכנסנו כאן היום במעמד זה, על מנת להנציח את זכרו של המפכ״ל ה-13 של המשטרה רנ״צ יהודה וילק ז״ל, בדרך של קשירת זכרו עם שמו של מבנה מחוז ירושלים. הנצחת זכרו של מי שהיה מפכ״ל ומפקד מחוז ירושלים בעבר, הנה בעלת משמעות סמלית מיוחדת. מעמד זה מדגיש את ההכרה בפועלו הרב של יהודה ושוזר את דמותו עם פניו של מחוז ירושלים בעתיד״.

צילום: דוברות המשטרה

דורית וילק רעייתו של יהודה אמרה: ״ברצוני להודות על ההחלטה להנציח את שמו של יהודה והבחירה במחוז ירושלים. יהודה היה צנוע והיה איש של מעשים ולא של דיבורים. מחוז ירושלים נתפס בעיניו חשוב ואתגרי ולכן הוא שמח לקבל את המינוי לפקד על המחוז בשעתו״.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button