חדשות הארץמבזקים

פעולות החייאה בבן 15 שטבע בנהר הירדן, מסוק הוזנק למקום

נער כבן 15 טבע לפני זמן קצר (חמישי) בנהר הירדן סמוך לגושרים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה. כאשר חזר הדופק פינו אותו במסוק מד"א לבית החולים זיו בצפת, במצב קשה כשהוא מונשם.

הפראמדיקים של מד"א דורון שטרית ואורי צחי וחובשת רפואת חירום במד"א הגר ויסמן סיפרו: "הגענו לגדת נהר הירדן דרך השדות של הקיבוץ. הנער היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות. הזנקנו את המסוק הצפוני של מד"א והמשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כאשר ליבו החל לפעום ומצבו של הנער התייצב מעט פינינו אותו לחבירה עם המסוק של מד"א שנחת בסמוך לקרית שמונה והוא פונה במצב קשה ולא יציב להמשך טיפול בבית החולים."

מאיר זיידרוף חובש ומנהל אגף מתנדבים של איחוד הצלה מסר: "כשהגעתי למקום סיפרו לנו כי הנער טבע במהלך טיול עם חבריו מבית הספר בקייאקים. ביצענו בו פעולות החייאה עד שלמרבה הנס חזק לו הדופק".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ויקי תפארת ראש סניף איחוד הצלה בעמק החולה סיפרה: "לדברי חבריו הוא נפל מהקייאק וטבע. ביצענו בו פעולות החייאה ממושכות בזירת האירוע. לאחר שחזק דופק הוא פונה במסוק לבית החולים במצב קשה".

צילום: דוברות איחוד הצלה – מחוז צפון
ארכיון. צילום: דוברות מד"א

Back to top button