חדשות הארץמבזקים

סוף עצוב: נקבע מותו של הנער בן ה-15 שטבע בנהר הירדן

בבית החולים זיו בצפת נקבע הבוקר (שבת) מותו של עז אל דין עוואד, הנער בן ה-15 מהיישוב טמרה שבגליל שטבע ביום חמישי האחרון בנהר הירדן סמוך לגושרים.

הנער הובהל במסוק מד"א לבית החולים זיו תוך כדי פעולות החייאה כשהוא במצב קשה ולא יציב. בבית החולים הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ ילדים והרופאים ניסו לייצב את מצבו אך ללא הצלחה.

הפראמדיקים של מד"א דורון שטרית ואורי צחי וחובשת רפואת חירום במד"א הגר ויסמן סיפרו: "הגענו לגדת נהר הירדן דרך השדות של הקיבוץ. הנער היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות. הזנקנו את המסוק הצפוני של מד"א והמשכנו את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. כאשר ליבו החל לפעום ומצבו של הנער התייצב מעט, פינינו אותו לחבירה עם המסוק של מד"א שנחת בסמוך לקריית שמונה והוא פונה במצב קשה ולא יציב להמשך טיפול בבית החולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי חבריו מבית הספר הם היו בטיול קייאקים כיתתי כשבשלב מסוים הוא נפל מהקאייק והחל לטבוע.

עובדת סוציאלית נמצאת כעת עם בני המשפחה בבית החולים.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זה המקרה החמישי מתחילת השנה של טביעה למוות של ילדים ובני נוער. בשנת 2021 טבעו למוות 19 ילדים ובני נוער.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי "החופש הגדול עוד לא התחיל וכבר אנחנו עדים לעלייה במקרי טביעה. מרבית מקרי הטביעה של בני נוער מתרחשים במקורות מים טבעיים וכתוצאה מהתנהגות סיכונית האופיינית לגיל הנעורים. חוזר מנכ"ל משרד החינוך קובע כי במהלך שיט קייאקים חובה על כל המשתתפים ללבוש אפוד הצלה. שמירה על הנהלים והנחיות הבטיחות יכולה למנוע מקרים דומים ולהציל חיים".

הנער עז אל דין עוואד שטבע בנהר הירדן
צילום: דוברות איחוד הצלה – מחוז צפון

Back to top button