מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן: היה צריך לפעול נגד ראשי חמאס אבל נתניהו עצר אותי פעם אחר פעם

שר האוצר אביגדור ליברמן התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע. בראיון לעיתונאי רועי כ"ץ התייחס ליברמן למדיניות של ישראל כלפי חמאס ולתקיפות צה"ל הבוקר לאחר ירי הרקטה לעבר אשקלון והפנה אצבע מאשימה לעבר נתניהו שסירב לפעול נגד ראשי החמאס בעזה.

ליברמן הבהיר כי ישראל לא משמידה "דיונות" כפי שנטען, "קודם כל אני יכול להגיד לך בוודאות שלא הפציצו דיונות. אין ספק שאנחנו לא יכולים להמשיך באותה מדיניות של חסינות לראשי טרור, זאת עמדתי הרבה שנים בלי קשר לאירועים אתמול, שלשום ובלי קשר לממשלה הנוכחית. לצערי אני לא הצלחתי לשכנע אבל לדעתי המצב האבסורדי שמי שיושב בעזה, מסית, קורא לרצח של אזרחי ישראל, מברך על כל מקרה טרור ומרגיש את עצמו חסין, זה דבר שהוא בלתי מתקבל על הדעת ואין ספק שבלי לטפל בהנהגת הטרור כל השאר לא יעזור."

ליברמן תקף את נתניהו על מדיניותו כראש ממשלה מול החמאס ואמר כי "פוליסת הביטוח הזאת קיבלה הנהגת חמאס מנתניהו והמדיניות הזאת חייבת להשתנות. אני רק יזכיר שמי ששחרר את יחיא סינוואר זה בנימין נתניהו, אני הצבעתי נגד כשהייתה הצבעה בממשלה, ולצערי ההחלטה התקלה, יחיא סינוואר שוחרר ואנחנו רואים איפה הוא נמצא היום. שמענו גם ממאיר בן שבת שהוא גם מתכתב עם נתניהו בעברית ויש שם הרבה דברים מוזרים ולא מתקבלים על הדעת, אני חשבתי שצריך לפעול והיה מישהו שעצר פעם אחרי פעם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

שר האוצר ליברמן התייחס בהמשך הריאיון למצב הפוליטי של הקואליציה ולאפשרות שתתפרק ונלך לבחירות ואמר כי "בחירות, משמעות הדבר, זה עוד שסע, עוד חילופי מהלומות והאשמות במישור הפוליטי, זה שיתוק של כל המנגנון הממשלתי ולהיכנס כרגע לבחירות זה פשוט דבר בלתי אחראי, אני לפחות עושה ומתכוון לעשות הכל על מנת למנוע בחירות."

צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

השר ליברמן הבהיר כי מצב הקואליציה אינו אבוד והסביר: "ראשי המפלגות של הקואליציה חייבים לעשות סדר בתוך המפלגות שלהם. הקואליציה לצערי הפסידה השבוע כמה הצבעות למרות שהיה לה רוב ברור בתוך המשכן, ח"כים לא עלו, לא באו, לא הצביעו וזה פשוט משדר "שידור רע", ולכן קודם כל צריך שכל אחד יעשה סדר בתוך מפלגתו, בתוך סיעתו. להערכתי שום דבר לא אבוד ואנחנו נעשה כל מאמץ על מנת שהקואליציה הזו תמשיך לתפקד."

צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

ליברמן הוסיף לגבי מצבה הפוליטי של הקואליציה: "אני אדבר מחר עם ניר אורבך, אני לא צריך אישור של ראש הממשלה בנט בשביל זה, אורבך עדיין לא פרש, הוא עוד מתלבט, אם אורבך יחזור למסלול גם חברי הכנסת האחרים יחזרו".

צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

שר האוצר ליברמן תקף בהמשך את נתניהו והאשים אותו כי הוא מנסה להפוך את מדינת ישראל למונרכיה: "מה שברור זה שנתניהו מנסה להפוך את מדינת ישראל למונרכיה על בסיס העיקרון של "מדינה זה אני" וכל ההחלטות מתקבלות אך ורק בהתאם לאינטרסים אישיים ומשפחתיים. הוא שולט בהכל, הוא לא נותן לאף שר לפעול באופן עצמאי, הוא מכתיב לכולם מה צריך לעשות והכל על בסיס אינטרסים אישיים שום דבר לא ממלכתי ולא ענייני".

צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי אינו מבין מדוע חברי הכנסת של המשותפת נמצאים בכנסת ישראל: "אחד טיבי כל פעם שאני שומע אומר שהוא קודם כל פלסטיני וכל מה שמעניין אותו זה עניינים פלסטיניים והוא מקבל הנחיות מרמאללה. אני לא מבין למה בכלל הרשימה המשותפת הם חברים בכנסת ישראל ולא בפרלמנט ברמאללה"

צילום: באדיבות דוברות עיריית באר שבע

Back to top button