חדשות הארץמבזקים

התפוררות באבני הכותל הדרומי בהר הבית: "לאפשר להציל ולשמר את כל שרידי המקדש"

בתמונות שמופצות ברשתות הערביות נראית בבירור התפוררות שדווח עליה השבוע עם נפילת חלק מאחת מאבני הכותל הדרומי של הר הבית, מצידו הפנימי.

הכותל הדרומי היה חזית הכניסה העיקרית בימי המקדש. המדרגות המונומטליות שלמרגלותיו שנחשפו לראשונה אחרי שחרור הר הבית והעיר העתיקה, הובילו את כל הטובלים מבריכת השילוח ומעיר דוד אל הר הבית. דרך שערי חולדה המפוארים שבכותל הדרומי.

בשנים האחרונות השתלטו המוסלמים על החלל הפנימי הגדול שמאחורי הכותל הדרומי והפכו אותו למסגד תחתי בהר הבית. תוך מחיקת וטיוח כל זכר וכיתוב יהודי במקום. כולל גם ציורי-גג מרהיבים של אומני בית שני ששרדו במבוא שערי חולדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אסף פריד ממינהלת הר הבית הביע כאב גדול על התפוררות האבן בכותל הדרומי של הר הבית. "מלבד הפגיעה בהיסטוריה היהודית היא גובלת גם באיסור תורה של "לא תעשון כן לה' אלוהיכם" והמצווה לשמר את שרידי המקדש חלה בכותל הדרומי בדיוק כמו בכותל המערבי. שניהם שווים באותה מידה, בהיותם מכותלי תוספת הר הבית מימי הורדוס", אומר פריד.

ממנהלת הר הבית נמסר: "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר לביטחון הפנים להורות ולאפשר לרשות העתיקות להציל ולשמר את כל שרידי המקדש וחצרותיו הפזורים בהר הבית, ולהגן עליהם מפגיעות זדוניות, מבלאי ומקורוזיה."

התפוררות באבני הכותל

Back to top button