חדשות חוץמבזקים

לפחות תשעה בני אדם נהרגו ואלפים חולצו משיטפונות בהודו ובנגלדש

כוחות צבא הוזעקו כדי לחלץ אלפי אנשים שנתקעו בשיטפונות אדירים שזרעו הרס בצפון מזרח הודו ובנגלדש, והותירו מיליוני בתים מתחת למים וניתקו קשרי תחבורה, כך מסרו היום (שבת) הרשויות המקומיות לסוכנות הידיעות AP.

במדינת אסאם בהודו, לפחות תשעה בני אדם נהרגו בשיטפונות ובתיהם של שני מיליון איש הוצפו, לפי הסוכנות הממלכתית לניהול אסונות. פגיעות ברק בחלקים מבנגלדש השכנה הותירו לפחות תשעה הרוגים מאז יום שישי. שתי המדינות ביקשו מהצבאות שלהן עזרה, שכן עוד הצפות צפויות להתרחש במהלך סוף השבוע.

בסילת שבצפון מזרח בנגלדש, על גדות נהר סורמה, ילדים ישבו על חלון של בית מוצף בזמן שבני משפחה אחרים התאספו על מיטה בתוך ביתם המוצף, חלקם תוהים איך יעברו את החוויה הקשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"איך אנחנו יכולים לאכול (במצב זה)?" אמרה אנג'ומאן ארא בגום, עמדה במים בתוך המטבח שלה. "אנחנו חיים על מורי (אורז תפוח) ועל צ'ירה (אורז שטוח) ועוד דברים שניתנו על ידי אנשים. מה עוד אנחנו יכולים לעשות? אנחנו לא יכולים לבשל."

צילום: AP Photo/Anupam Nath

הטיסות בנמל התעופה הבינלאומי אוסמני בסילת הופסקו לשלושה ימים מכיוון שמי שיטפונות כמעט הגיעו למסלול ההמראה, לדברי חאפיז אחמד, מנהל שדה התעופה. גם הכביש המהיר סילחת סונאמגאנג' הוצף אך אופנועים נעו.

מפלס המים בכל הנהרות הגדולים ברחבי המדינה עלו, על פי מרכז החיזוי וההתרעה על שיטפונות בדאקה, הבירה. במדינה יש כ-130 נהרות.

מהמרכז נמסר כי מצב השיטפונות צפוי להידרדר במחוזות סונמגאנג' וסילאת שנפגעו בצורה הקשה ביותר באזור הצפון-מזרחי, כמו גם במחוזות הלמונירהט, קוריגרם, נילפמארי ורנגפור בצפון בנגלדש.

הברהמפוטרה, אחד מהנהרות הגדולים באסיה, פרץ את סוללות הבוץ שלו, הציף 3,000 כפרים ואדמות גידולים ב-28 מתוך 33 המחוזות של אסאם מעבר לגבול בהודו.

"אנו צופים גשמים מתונים עד כבדים במספר חלקים של אסאם עד יום ראשון. היקף המשקעים היה חסר תקדים", אמר סנג'אי אוניל, פקיד בתחנה המטאורולוגית בגאוהטי, בירת אסאם.

צבא הודו גויס כדי לסייע לסוכנויות תגובה לאסונות בחילוץ אנשים תקועים ואספקת מזון וחפצים חיוניים אחרים. חיילים השתמשו בסירות מהירות וברפסודות מתנפחות כדי לנווט באזורים מוצפים.

בנגלדש, מדינה של 160 מיליון בני אדם, נמצאת בשפלה ומתמודדת עם איומים של אסונות טבע כמו שיטפונות וציקלונים, שהחמירו בשל שינויי האקלים. על פי הפאנל הבין-ממשלתי של האו"ם לשינויי אקלים, כ-17% מהאנשים בבנגלדש יצטרכו לעבור דירה במהלך העשור הקרוב לערך אם ההתחממות הגלובלית תימשך בקצב הנוכחי.

צילום: AP Photo/Anupam Nath

Back to top button