חדשות הארץמבזקים

השרה אלהרר: "משבר האנרגיה העולמי הוא חסר תקדים"

שרת האנרגיה קארין אלהרר אמרה היום (שלישי) בוועידה ה-7 לאנרגיה וכלכלה כי "המעבר הסופי הוא לאנרגיות מתחדשות וירוקות למען הילדים שלנו. גם בתקופת המעבר מחייבת אותנו להשתמש בגז טבעי."

"אני רוצה לדבר על ההסכם החשבון שחתמנו בשבוע שעבר אל מול האיחוד האירופי. לפני שאעשה זאת, אתייחס לשני נושאים; אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד החליטו לעלות להצבעה לפיזור הכנסת. הממשלה הזו טובה ופועלת להנעת תהליכים שלא קודמו במשך שנים בגלל שיקולים פוליטיים צרים. גם כעת נמשיך לפעול למען האזרחים. מכניסתי לתפקיד עמד לנגד עיני טובות של הציבור ומדינת ישראל בנושא האנרגיה." ציינה השרה אלהרר.

"לאור כל היום יחלקו איתי את הבמה בכנס המכובד רק עוד 3 נשים. מגוון דעות, זוויות ונקודת מבט הם אלו שמשפרים את התהליכים. שילוב נשים במשק האנרגיה הוא משימה חשובה ואני מקווה שכל הנוכחים כאן בחדר שותפים לדעה הזו." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אלהרר אמרה כי :בשנה האחרונה, בכל חדר בו יושבים מנהיגים מדברים על אנרגיה. הקושי להשתמש על אנרגיות מתחדשות הוא קושי אמיתי למרות כל הטכנולוגיות. משבר האנרגיה העולמי הוא חסר תקדים שנוצר בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שהוביל עלייה במחירי החשמל ושריפת פחם כתוצאה ממחסור באנרגיה. הלקח הראשון שקידמתי היה גיוון מקורות האנרגיה. כדי לשמור על שגרת הביטחון האנרגטי הוא לעשות גם וגם. המעבר הסופי הוא לאנרגיות מתחדשות וירוקות למען הילדים שלנו שלא תהיה שגרת בצורות, סופות וסערות. תמיד מתווספים עוד שיקולים שמחייבים ללמידה כפי שקורה כעת באנרגיה. גם בתקופת המעבר מחייבת אותנו להשתמש בגז טבעי."

"שבוע שעבר חתימתי מול אירופה לראשונה על אספקת גז טבעי. מי שהיה בוועידת האקלים בשנה האחרונה לא היה מאמין שנציגות אירופה תחתום על הסכם כזה של חתימה על שימוש בז טבעי. אבל המצב שנוצר מחייב זאת כעת לפחות עד 2030 ובבירור הפחתה עד 2050. הבשורה לציבור הישראלי היא שהאיחוד האירופי ישלב את החברות הישראליות בפתרונות לאנרגיות מתחדשות שיקדם את הפעילות. קודם כל דאגנו למשק הישראלי ואחר כך לייצוא. הפכנו את היעד לאנרגיות מתחדשות עם האיחוד האירופי לצמצום פליטות חמצן ושיתוף פעולה עם המגזר הציבורי והפרטי למימן ירוק, אנרגיות ירוקות וגיוון מקורות." הסבירה השרה.

לסיום אמרה, "את הצלחתנו נמדוד במציאת פתרונות לכך, אנו מקציבים לכך תקציבים גדולים. אני מאמינה שהעתיד נמצא בבית, כאן, לכן אנו הולכים ומפתחים ומחפשים את הפתרונות והממציאים החדשים. בידיים שלנו להביא בגיוון מקורות האנרגיה ופתרונות האנרגיה."

צילום: שאולי לנדנר

Back to top button