חדשות הארץמבזקים

יו"ר הכנסת בתערוכת אומנות האיסלאם: "צעד הכרחי לקיומם של חיים משותפים הוא הכרה באחר"

בכנסת הושקה הערב (שלישי) תערוכה מאוצרות המוזיאון לאומנות האיסלאם. בין עשרות היצירות הנדירות המוצגות בחודשיים הקרובים לציבור הרחב בכניסת אגף קדמה במשכן, גם 13 פריטים שלא נחשפו עד כה, בהם דף קוראן מהמאה ה-15, קסת דיו עם מכסה בצורת כיפה מאיראן מסוף המאה ה-12 ומזלף למי ורדים מסוריה מהמאה ה-14.

יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, אשר חנך את התערוכה יחד עם סגן יו"ר הכנסת, מנסור עבאס וח"כ אוסאמה סעדי, אמר באירוע ההשקה: "במשך מאות ואלפי שנים חיו יהודים ומוסלמים אלה לצד אלה. ברבות השנים נוצר שיח בין-תרבותי עשיר שיצר מסורות ומנהגים משותפים, שניכרים ביצירות האומנות והמוטיבים התרבותיים שאנו חולקים. בכנסת יש מפלגות ערביות, ובפעם הראשונה מפלגה ערבית שותפה בקואליציה. מאז שנבחרתי ליו"ר הכנסת אני פועל להורדת גובה הלהבות בחברה הישראלית בשביל שאנחנו, יהודים ומוסלמים, נוכל לחיות כאן בשלום, סובלנות וכבוד הדדי. צעד הכרחי לקיומם של חיים משותפים הוא הכרה באחר, בעברו ותרבותו. אני שמח להשיק בכנסת תערוכה שמציגה בגאווה עבור כל באי הבית חלק קטן אך יפהפייה, מאותה תרבות אסלאמית מפוארת".

יו"ר הוועד המנהל של המוזיאון לאומנות האיסלאם, ד"ר הרברט וינטר, הוסיף: "הצגת פנינים מהאוסף הנדיר של המוזיאון בכנסת ישראל היא אבן דרך נוספת בהגשמת חזון המוזיאון בהעלאת המודעות הציבורית לתרבות ואמנות האסלאם למען קידום סובלנות וחיים משותפים בירושלים ובכלל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל המוזיאון, גלעד לביאן: "אני מודה לכנסת על שמצאה לנכון לארח את התערוכה החשובה הזאת בבית המחוקקים, המייצגים בני זרמים ותרבויות שונות בחברה הישראלית. הצגת תערוכה של אמנות האסלאם בכנסת הוא אירוע היסטורי מכונן, הממשיך את המאמץ הבלתי נלאה שלנו כחברה מתוקנת לקדם חיים משותפים בישראל ועם שכנותיה".

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

Back to top button