מבזקיםצבא וביטחון

גנץ בנאום לזכר חללי קהילת המודיעין: "לאפשר ליותר נשים לקחת חלק משמעותי"

שר הביטחון בני גנץ השתתף הערב (שלישי) בטקס האזכרה לחללי קהילת המודיעין בהשתתפות ראש המוסד, ראש השב״כ, ראש אמ״ן וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון.

בפתח דבריו, התייחס שר הביטחון בני גנץ לאנשי שירות הביטחון שנפלו במילוי תפקידם ואמר: "אלי כהן, עמנואל מורנו ומחמוד ח׳יראלדין הגיעו ממקומות שונים – ותרמו כל אחד בתחומו באופן יוצא דופן לביטחון המדינה. הם מסמלים יותר מכל בצוואתם את המשימה שלנו לפתוח את השורות לפריפריה החברתית והגיאוגרפית, לאפשר ליותר נשים לקחת חלק משמעותי בשירותי המודיעין וביחידות הקדמיות."

עוד הוסיף שר הביטחון: "לחבר טכנולוגים ולוחמים נועזים, שיביאו כל אחד את עולמו – זהו צורך מבצעי. וזהו פרק אחד בסיפור הגדול שלנו. לצד השוויון והגיוון – סיפוריהם של שלושת הגיבורים משקפים את הצורך הבסיסי ביותר למען קיום ביטחוננו – שמירה על סולידריות בינינו, שמירה על רוח צה"ל והחברה הישראלית: כשיותר דרוזים, ערבים, ובני כל העדות והדתות ירגישו שהם מקבלים זכויות שוות וחלק מהחברה – אנחנו נתחזק. כשצעיר דתי, עולה חדש ירגיש שהוא חלק מהישראליות – אנחנו נתחזק. כשצעיר מהפריפריה, מכל עדה, מכל מקום, ירגיש שיש לו הזדמנות שווה – אנחנו נתחזק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לכם, חיילי ואנשי קהיליית המודיעין על זרועותיה – משא כבד. לצד המשימות המקצועיות, אנו סומכים עליכם, שתדעו לטעת בצעירים גם ערכים. שתספרו את מורשתם של הגיבורים. אנחנו מעבירים את אמ"ן לנגב ובטוחים בכם שתשרתו גם שם חדורי מטרה ובגאוות יחידה. גם זוהי מורשתם של מאות הגיבורים שאותה אנו מציינים היום שבחייהם ובמותם ציוו לנו את הלכידות, את השוויון ואת הסולידריות הישראלית ומורשתם נר לרגלינו בעשייתנו."

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button